Washington

Coca-cola retira les llaunes blanques en favor dels óssos polars pel rebuig dels consumidors

La Coca-cola fa 125 anys que està associada a un color, el vermell, i els responsables de màrqueting de l'empresa acaben de comprovar que qualsevol canvi pot ser perjudicial. El mes d'octubre passat, i inicialment per quatre mesos, la llauna de la Coca-cola tradicional es va comercialitzar als Estats Units amb una nova imatge, de color blanc, en el marc d'una campanya de sensibilització i recollida de fons a favor dels óssos polars. La idea ha resultat ser un fiasco i la companyia s'ha vist obligada a retirar-les.

RedaccióActualitzat
Fa una dècada que els óssos polars formen part de la campanya nadalenca de Coca-cola apareixent en les etiquetes i les llaunes dels seus productes. L'empresa ha volgut fer un pas mes aquest any i, en el marc d'una campanya de recollida de fons de World Wildelife Foundation per lluitar contra l'extinció d'aquest animal, van decidir canviar el tradicional color vermell de les llaunes pel blanc.

La idea era cridar l'atenció dels consumidors amb el canvi d'imatge i fer que participessin en la recollida de diners. El resultat: una pluja de crítiques.

Molts consumidors han confós la nova llauna amb la de la Coca-cola Light, que es ven amb un envàs de color plata, i han posat el crit al cel. No només els que intenten cuidar la línia evitant unes quantes calories sinó també gent amb malalties com la diabetis han fet arribar les seves queixes.

Fins i tot un grup d'adolescents han arribat a difondre a través d'internet que el gust de la popular beguda és diferent si la llauna és blanca, extrem que la companyia ha negat rotundament.

Tot plegat ha portat l'empresa a retirar les llaunes blanques del mercat un mes després de començar-ne la comercialització, segons publica la revista "Time". Tot i això, Coca-cola continuarà col·laborant amb la campanya.
Anar al contingut