Madrid

Coca-Cola redueix el sucre per llauna

Diu que aposta per la salut, just quan alguns governs, com el català, comencen a aplicar impostos a les begudes ensucrades

Carles CastellnouActualitzat

No ho fa gairebé mai, però aquest dimarts Coca-Cola ha obert portes a la premsa. La posada en escena ha estat espectacular, gairebé com el piscolabis que també ha preparat per als periodistes. I una idea clau a transmetre: Coca-Cola també aposta per reduir el sucre, una de les seves senyes d'identitat. Tot –com diu Pelayo Bezanilla, director de comunicació de Coca Cola– per la salut.

"També hem de fer-nos càrrec del que ens estan demanant els consumidors, i el que ens estan demanant és, no només més diversitat sinó que també els ajudem a controlar la seva ingesta de sucres."

Diu que reduirà el sucre un 12 per cent en els pròxims tres anys. El moviment arriba --i no sembla coincidència-- en un entorn canviant, amb la pressió de l'Organització Mundial de la Salut i taxes com la del govern català, que Coca-Cola considera discriminatòria.

Menys sucre, justament quan arriben els impostos contra aquest ingredient. En aquest sentit, Juan José Litrán, director de relacions institucionals de Coca-Cola, diu que respecten la taxa de la Generalitat però que no la comparteixen .

"La nostra posició respecte a l'impost és que no hi estem d'acord, en general, ni, en particular, amb els impostos que siguin discriminatoris. Considerem aquest impost discriminatori, perquè penalitza a un entre iguals i és excloent".

Alguns parlen de cop d'efecte de la companyia per no perdre mercat i, en aquest sentit, Coca-Cola pensa fer compatibles els guanys, i el que demanen els consumidors, i la salut.

Així, Coca-Cola té, ara, la llauna de 330 mil·lilitres; aviat traurà la de 250, més estreta, amb menys sucre i ajustant-se als criteris marcats per l'OMS

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut