Cabrera qualifica d'"esfereïdor" l'informe sobre assetjament escolar i diu que espera que se n'hagin contrastat les conclusions

L'endemà de la publicació de l'estudi sobre assetjament escolar que assegurava que un de cada quatre alumnes de col·legis espanyols pateix assetjament o violència per part dels seus companys, n'ha parlat la ministra d'Educació i Ciència, Mercedes Cabrera. Es tracta d'unes dades "esfereïdores", ha afirmat la ministra, qui també ha assegurat que li és difícil pensar que responguin a la realitat. En aquest sentit, ha afegit que espera que la informació sigui justa i es fonamenti sobre bases contrastades.
Cabrera qualifica d'"esfereïdor" l'informe sobre assetjament escolar i diu que espera que se n'hagin contrastat les conclusions
Madrid

Cabrera qualifica d'"esfereïdor" l'informe sobre assetjament escolar i diu que espera que se n'hagin contrastat les conclusions

L'endemà de la publicació de l'estudi sobre assetjament escolar que assegurava que un de cada quatre alumnes de col·legis espanyols pateix assetjament o violència per part dels seus companys, n'ha parlat la ministra d'Educació i Ciència, Mercedes Cabrera. Es tracta d'unes dades "esfereïdores", ha afirmat la ministra, qui també ha assegurat que li és difícil pensar que responguin a la realitat. En aquest sentit, ha afegit que espera que la informació sigui justa i es fonamenti sobre bases contrastades.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

Després d'entrevistar-se amb el president de l'Aragó, Marcelino Iglesias, la ministra ha afirmat que l'assetjament a les escoles és un "problema important" i una qüestió sobre la qual hi hauria d'haver tota la informació necessària, ja que pot preocupar "extraordinàriament" les famílies. Així doncs, segons la ministra, s'hauria d'oferir una informació completament contrastada i que s'ajusti realment a la realitat.


Cabrera, que ha reconegut que va conèixer l'informe per la premsa, ha afirmat que les conclusions són "esfereïdores". En aquest sentit, ha dit que, tot i que l'entorn de les escoles ja havien mostrat la seva preocupació per l'assetjament escolar, fins ara no s'havia denunciat amb la magnitud que conclou aquest informe.


Pel que fa a les mesures que cal aplicar, el Ministeri ja ha aprovat un Pla de Convivència Escolar, que recull les mesures que porten a terme les diferents comunitats autònomes, a més de les iniciatives del Ministeri d'Educació. A més, Cabrera ha anunciat que espera que aquest curs es pugui posar en marxa l'Observatori de Convivència Escolar, que també pot contribuir a pal·liar aquest problema.


A banda d'aquestes mesures per millorar la convivència a les escoles, la titular d'Educació creu que les iniciatives han d'anar acompanyades d'uns continguts sobre educació que "han de prendre's amb la serietat i la importància que tenen", ja que si no, "no tindrem gaire èxit". La ministra també ha subratllat, en aquesta línia, la importància de les famílies i dels centres escolars per combatre l'assetjament.


Segons l'estudi fet amb 25.000 escolars, un de cada quatre alumnes dels col·legis espanyols pateix assetjament o violència per part dels seus companys. L'estudi afirma també que el risc de patir assetjament a l'escola es multiplica per quatre en el cas de nens d'entre 7 i 8 anys, i disminueix progressivament fins al batxillerat. En aquesta última etapa, entre els 16 i els 18 anys, el percentatge de violència a les aules és d'un 11% i coincideix amb l'assetjament que hi ha en altres àmbits, com el domèstic i el laboral.


De l'anàlisi de les respostes aportades pels alumnes a l'enquesta es dedueix que hi ha uns 250.000 nois i noies que pateixen un assetjament "molt intens" i la meitat presenten conseqüències psicopatològiques (entre les quals hi ha la tendència al suïcidi) que poden arribar a ser cròniques i fer-los més vulnerables davant d'altres formes d'assetjament. Per sexes, l'assetjament és major entre els nens (24,4%) que no pas entre les nenes (21,6%).

ÀUDIOS RELACIONATS