"Bombardegem la violència", el missatge de pau d'un anunci pel ramadà

Felip GordilloActualitzat

Un anunci d'una empresa de telecomunicacions de l'Orient Mitjà envia un missatge de pau al món. El vídeo, que ha començat a fer-se viral, mostra com un terrorista suïcida prepara un atemptat, però a mesura que avança l'anunci s'acaba convencent que la violència no té sentit.

L'anunci arriba just per a la celebració del mes del ramadà, el mes de dejuni dels musulmans. L'ha encarregat l'empresa Zain, un gegant de les telecomunicacions de Kuwait.

L'anunci, amb subtítols en àrab i anglès, ja l'han vist gairebé dos milions de persones a YouTube en 48 hores:

En el vídeo, la companyia explica la història d'un home que es prepara per immolar-se en un atemptat suïcida. Es poden veure imatges de les seves víctimes en diversos escenaris, tots recreant atemptats reals, com un autobús, una mesquita o un casament.

En l'anunci apareixen víctimes reals d'atemptats. A mesura que avança el vídeo, el terrorista, que fins i tot apareix amb una armilla d'explosius, es veu cada cop menys convençut, fins que acaba fugint de les seves víctimes.

L'home està a punt d'activar l'armilla, però no ho fa. Al final, però, apareix compartint l'alegria de les seves víctimes i l'anunci es tanca amb un missatge: "Ens enfrontarem als seus atacs d'odi amb cançons d'amor. Des d'ara, fins a la felicitat."

L'anunci, amb un fort rerefons religiós, es poden llegir missatges com "bombardegem la violència amb compassió", "bombardegem l'extremisme amb una vida millor", "bombardegem l'engany amb la veritat" i "confronta el teu enemic amb la pau i no la guerra".

Pel ramadà del 2016, Zain ja va emetre un altre anunci amb el títol "Live in Peace" (Viu en pau), que va superar els 13 milions de visualitzacions a YouTube:

 

Anar al contingut