Una imatge d'arxiu del port de Barcelona
Una imatge d'arxiu del port de Barcelona
Barcelona

Augmenten les exportacions i els guanys al port de Barcelona

El port de Barcelona comença a refer-se de la forta sotragada que va tenir el 2009 a conseqüència de la caiguda de l'activitat econòmica. Els resultats de l'any passat van ser molt bons, segons ha explicat avui el president de l'Autoritat Portuària de Barcelona, Sixte Cambra, que fa pocs mesos que ocupa el càrrec. La posada en marxa de la línia ferroviària de mercaderies també ha afavorit la sortida de productes catalans a Europa.

Actualitzat
Els números són bons per a totes les mercaderies però els que creixen més són els dels transports de vehicles. El 2010 van passar pel port més de mig milió d'unitats, amb un creixement del 26%. També van augmentar les mercaderies transportades, que, amb un total de 44 milions de tones, van superar un 3% les de l'any anterior. El nombre de contenidors va augmentar un 8%, la mateixa proporció que en el nombre de passatgers, que ja supera els tres milions.

D'altra banda, la posada en marxa de la línia ferroviària de mercaderies des del port de Barcelona afavoreix la sortida de productes catalans a Europa, i sobretot, a França. La crisi ha fet que les petites i les mitjanes empreses catalanes hagin mirat cap al nord a l'hora de vendre les seves produccions. Així, França és el principal mercat d'exportació català. Gairebé s'exporta un 50% més del que s'importa. Més del 19% de les exportacions catalanes van a parar a França.

Per Cambra, el veïnatge amb França és positiu en dues direccions: per les empreses catalanes que hi venen els seus productes, i per les empreses franceses que s'instal·len a Catalunya.

Les empreses franceses han agafat Catalunya com a base logística del sud d'Europa i el nord d'Àfrica. És el cas, per exemple, de Decathlon o d'Alstom, que ha instal·lat a Catalunya la seva seu mundial per a l'activitat eòlica. França ha passat de ser el quart país inversor a Catalunya el 2009 a ser-ne el segon el 2010.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha reclamat que el ministre de Foment concreti el futur de l'eix mediterrani perquè els ports catalans encara siguin més competitius.

Anar al contingut