Barcelona

Aconseguir inversions i explicar la consulta, bases de l'estratègia de la Generalitat a l'exterior

El govern explicarà el seu pla d'aquí uns dies al Parlament. Segons ha pogut saber TV3, a banda de les inversions i d'explicar la consulta d'autodeterminació, la política exterior catalana se centrarà en l'acció diplomàtica, promoure la marca Catalunya i fomentar la comunicació amb professionals i mitjans internacionals.
TV3
El conseller Francesc Homs, al Consell Executiu (Foto: EFE)

El conseller Francesc Homs, al Consell Executiu (Foto: EFE)

La Generalitat està disposada a intensificar la seva acció exterior tot i els impediments del govern espanyol. Així ho va assegurar el conseller Francesc Homs dimarts, després de la reunió del Consell Executiu. La Generalitat ja hauria començat a dissenyar l'estratègia, amb un paper molt important de la diplomàcia i dels catalans que viuen a l'estranger.

Segons ha sabut TV3, la política exterior catalana cinc grans eixos que d'aquí a uns dies explicarà al Parlament Francesc Homs. El primer i principal, liderat pel president Mas, serà la captació d'inversions, amb una intensa agenda de viatges en què els contactes també serviran per explicar el procés cap a la consulta d'autodeterminació que promou el govern. Àsia i Amèrica seran les prioritats. Mas vol acompanyar missions empresarials a grans potències com el Brasil, l'Índia i la Xina, i prepara també viatges a l'Argentina, Xile, Colòmbia i Israel.

El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya, situat a la Casa de les Punxes de Barcelona, també tindrà un paper destacat: serà l'encarregat de projectar una imatge positiva del país i atreure talent i inversions. En aquest aspecte, el govern vol fer un treball més a fons per ajudar a promoure la marca Catalunya com a símbol d'excel·lència i de qualitat.

Amb alguns primers resultats ja altament satisfactoris per al govern, un quart eix vol reforçar el programa de comunicació internacional Eugeni Xammar, un canal directe de relacions amb professionals i mitjans de comunicació internacionals.

Finalment, per vendre els actius del país i donar a conèixer la realitat catalana, es vol crear un programa d'acollida per a persones que vulguin visitar Catalunya i alhora una xarxa de catalans que viuen a l'estranger amb els quals el govern vol comptar.