La Marató de TV3 del 2006 inicia la seva campanya de sensibilització social centrada en el dolor crònic

Avui s'ha presentat la campanya de sensibilització i de difusió de La Marató de TV3. A partir del proper 2 de novembre, els centres educatius i cívics d'arreu del territori català que ho demanin podran oferir als seus alumnes d'entre 14 i 16 anys un seguit de conferències divulgatives centrades en el dolor crònic, malaltia a la que estarà dedicada la quinzena edició de La Marató de TV3, que tindrà lloc el proper 17 de desembre.

La campanya ha estat presentada pel director general de la CCRTV i president de la Fundació La Marató de TV3, Joan Majó, que, juntament amb la sotsdirectora de Recerca de l'Agència d'Avaluació de Tecnologia i Recerca Mèdiques (AATRM), Dra. Emília Sanchez, el director de la Fundació La Marató de TV3, Miquel Vilar i el director de La Marató, Xavier Abad, han exposat els eixos bàsics que definiran l'actual campanya de sensibilització. Joan Majó ha destacat la importància que tindrà a nivell social l'elecció d'aquesta malaltia, ja que segons el director general de la CCRTV " es posarà de manifest un problema de salut molt extés, d'una gran incidència en la ciutadania i que permetrà, ara també amb La Marató, afiançar el dolor crònic com a una malaltia en sí, i no només com a símptoma de moltes altres". Majó també ha volgut incidir en l'increment progressiu de la resposta solidària dels ciutadans de Catalunya a la crida a la solidaritat que fa cada any aquest esdeveniment mediàtic que va posar en marxa Televisió de Catalunya l'any 1992 i des del 1996, també amb la Fundació. Aquest fet, ha assenyalat Joan Majó, "ha estat el resultat de la confiança que té la gent en la gestió totalment transparent dels diners que s'hi recapten i en del procés d'atorgament i d'avaluació dels ajuts als projectes de recerca biomèdica que són finançats amb aquests fons". La responsable de Recerca de l'AATRM, Dra. Emília Sànchez, ha definit com a "una veritable necessitat social i sanitària tenir present el dolor, donat que es tracta d'un problema de salut complex que afecta entorn al 25% de la població". D'aquest percentatge, l'11% equival a dolor crònic, tot destacant l'artrosi, la lumbàlgia, la migranya i la fibromiàlgia ¿patologies que centraran La Marató-, com a malalties amb un alt nivell d'afectació provocada pel dolor. El director de la Fundació La Marató de TV3, Miquel Vilar ha destacat l'interès de tot l'equip involucrat amb La Marató de divulgar el missatge de La Marató de TV3 als centres educatius catalans, davant la importància de formar als joves d'entre 14 i 16 anys sota el concepte de solidaritat. D'altra banda, Miquel Vilar ha posat especial interès en subratllar la importància que representa que al llarg de les darreres 14 edicions del programa, s'hagin recaptat prop de 60 milions d'euros provinents de donatius anònims arribats de tota la geografia catalana, fet que permet destinar-los directament en la recerca biomèdica sobre totes aquelles malalties que han estat tractades en La Marató, i en la seva campanya de sensibilització i difusió. Finalment, el director de La Marató de TV3, Xavier Abad, ha avançat que entre moltes altres novetats que s'estan treballant en la present edició de La Marató, es troba la d'editar un nou disc amb cançons molt conegudes del pop i del rock que s'han adaptat al català, algunes per primera vegada, cantades per artistes que representen una gran diversitat d'estils i generacions musicals. Abad, que ha informat que se n'editaran 80.000 còpies, ha agraït la col¿laboració desinteressada de tots els artistes que han participat en el disc, d'entre els quals han estat presents a l'acte informatiu Dyango, Elena Gadel i Jofre Bardagí, fill del creador de la primera sintonia del programa La Marató.
DOCUMENTS RELACIONATS
Anar al contingut