La campanya de "La Marató" del 2022, guardonada amb el Premi Eficàcia de l'Associació Espanyola d'Anunciants

"Quan el cor s'atura", premiada amb la plata en la categoria d'estratègia més original i disruptiva, es va presentar com una sitcom en directe, quan en realitat formava part de la campanya de sensibilització de "La Marató" per la salut cardiovascular.

L'Associació Espanyola d'Anunciants ha fet públics aquest dijous els 25ens Premis Eficàcia en una gala al Teatro Real de Madrid. Els Goya de la publicitat, com es coneixen aquests prestigiosos guardons, han reconegut la campanya de sensibilització de La Marató 2022 amb el Premi Eficàcia de plata en la categoria d'estratègia més original i disruptiva.
 
"La Marató" de l'any passat va fer una aposta original que va anar més enllà del format convencional de publicitat. Així, va recrear un format de sèrie de ficció en directe i amb públic al plató que duia per títol "Quan el cor s'atura", protagonitzada pels actors Cristina Genebat i Julio Manrique. El dia de l'estrena, en plena emissió, la protagonista de la sèrie es va desplomar a causa d'un infart, davant la sorpresa del públic assistent i de l'audiència a casa. Després d'uns moments de suspens i d'aturar l'emissió, els mateixos actors apareixien en pantalla per explicar que tot es tractava d'una ficció i que formava part de la campanya de sensibilització de "La Marató".
Imatge de la campanya "Quan el cor s'atura"

Segons explica Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de 3Cat, l'objectiu de la campanya audiovisual era "mostrar, d'una manera impactant i directa, la realitat de les malalties cardiovasculars: que arriben sense avisar, en qualsevol moment, i que poden afectar tothom". "Sempre busquem el màxim impacte amb un únic objectiu: conscienciar de la importància de la divulgació sobre les patologies que centren "La Marató". Aquesta campanya va ser la millor manera possible de sensibilitzar sobre la salut cardiovascular", afegeix Bernabé, que considera que el premi és "un reconeixement a la ciutadania, que cada any fa possible aquest projecte solidari que és "La Marató"".

Els dies previs a l'estrena de la falsa sitcom, 3Cat va desplegar una intensa campanya de promoció per televisió, ràdio, mitjans digitals i premsa, per generar la màxima expectació a l'entorn de la nova sèrie. Aquesta transversalitat és un dels aspectes que Núria Fargas, directora de màrqueting i vendes de 3Cat, valora com a clau en l'èxit de la campanya: "Sense la complicitat de la televisió, la ràdio i els mitjans digitals per engegar una estratègia tan valenta i rupturista, aquest premi no hauria estat possible". 

La campanya, creada per l'àrea de màrqueting de 3Cat i per l'agència K1000 Collaborative, produïda per Oxígeno i dirigida per Roger Vilarroya i Edgar Lledó, ha estat una de les reconegudes en la 25a edició d'uns guardons que valoren la capacitat i l'eficàcia de la publicitat com a forma d'impactar en milions de persones. El director de K1000 Collaborative, Camil Roca, destaca la importància del premi, el més important en l'àmbit de la publicitat: "És un gran honor rebre aquest guardó perquè a més del reconeixement de la tasca de tot un equip, també representa consolidar una trajectòria de campanyes de sensibilització que impacten molt en la societat i que, alhora, eduquen sobre salut."

Aquest any, els premis han obtingut un rècord d'inscripcions, amb 243 casos, 119 anunciants, 146 agències participants i una llista de 133 nominats.

Anar al contingut