Drets, d'esquerra a dreta: Vicent Sanchis, Xavi Abad, Lluís Bernabé, Ramon Salazar, Núria Llorach, Camil Roca, Martí Patxot, Jordi Urbea, Elisenda Escriche, Saül Gordillo i Roger Escapa. Asseguts, els components del grup de pop rock Blaumut.

Arrenca La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio 2018 amb la campanya de sensibilització sobre el càncer

La 27a edició del programa es farà el diumenge 16 de desembre. "1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones tindran càncer en algun moment de la seva vida", ha explicat Ramon Salazar, director de Recerca de l'Institut Català d'Oncologia (ICO) i cap d'Oncologia Mèdica de l'ICO l'Hospitalet. Al voltant de 225.000 joves s'acostaran a la realitat humana i mèdica del càncer amb les 5.300 sessions divulgatives que es faran fins la mateixa setmana del programa.

El grup de pop rock català Blaumut ha regalat a La Marató el tema musical "Partícules", inclòs en el vídeo divulgatiu. Les inscripcions per fer de voluntari es podran fer fins al 31 d'octubre a través de la web de La Marató.

Avui s'ha presentat en roda de premsa la campanya de sensibilització i difusió sobre el càncer que precedirà la 27a edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. Aquest any, el programa es farà el diumenge 16 de desembre.

Núria Llorach, vicepresidenta de la CCMA i del Patronat de la Fundació La Marató de TV3, ha declarat que La Marató és "l'aliança perfecta entre una societat madura i responsable que aposta pel futur i una corporació de mitjans púbics que té l'honor i també la gran responsabilitat de representar-la i treballar per la missió que s'han proposat acomplir conjuntament: millorar el benestar i salut dels ciutadans".  

El doctor Ramon Salazar, director de Recerca de l'Institut Català d'Oncologia (ICO) i cap d'Oncologia Mèdica de l'ICO l'Hospitalet, ha donat dades d'incidència i mortalitat del càncer: "Representa la primera causa de mort entre els homes i la segona entre les dones i es calcula que, al llarg de la vida, en tindran 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones". "El 40% dels càncers es podrien prevenir amb uns hàbits de vida saludables", ha declarat Salazar, que també ha destacat la importància de seguir els programes de detecció precoç i prevenció. Tanmateix. "el 60% dels càncers no es poden prevenir i per això la recerca és molt necessària". En aquests casos, l'objectiu és diagnosticar-los més precoçment i comptar amb tractaments més eficients que aconsegueixin més percentatge de curació i de cronificació. Entre les teràpies més innovadores, el doctor Salazar n'ha destacat la  immunoteràpia, que estimula el sistema immunitari propi de l'organisme per combatre les cèl·lules cancerígenes.

Lluís Bernabé, director de la Fundació La Marató de TV3, ha presentat les accions que es duran a terme dins de la campanya de sensibilització del càncer. "Aquesta setmana s'ha donat el tret de sortida a les més de 5.300 sessions divulgatives que es faran als centres de Secundària, cívics i biblioteques de Catalunya. Al voltant de 225.000 joves s'acostaran a la realitat mèdica i humana del càncer gràcies a aquesta potent acció de sensibilització", ha explicat.

També estava present Camil Roca, el director creatiu de la campanya per part d'Ogilvy Barcelona. Des de la primera edició, l'any 1992, Ogilvy Barcelona ha col·laborat amb La Marató de TV3 treballant conjuntament amb el Departament de Màrqueting de TV3 en l'elaboració del brífing i en la producció de la campanya.

Durant les sessions, es projectarà un vídeo divulgatiu que combina el testimoni de persones que tenen càncer amb l'explicació de l'oncòloga i investigadora Joana Vidal. Tot buscant la complicitat del públic juvenil, hi participen les influencers Paula Gonu, Juliana W i Maribel Granados, coneguda a Instagram com a "Mepidolavida", que també està passant per un càncer de mama. El documental inclou "Partícules", un tema inèdit que el grup de pop rock català Blaumut ha compost per a La Marató, inspirant-se en les històries personals que coneixerem en el vídeo. Blaumut ha interpretat en directe la cançó en la roda de premsa d'avui.

Bernabé també ha parlat de la gran implicació ciutadana que tornarà a acompanyar La Marató: "Més d'1 milió de persones participaran en les 3.500 activitats populars que, novament, entitats i col·lectius organitzaran per tot Catalunya per sensibilitzar i recaptar fons per investigar el càncer". Un dels altres eixos de la participació són els 3.400 voluntaris que atenen els donatius telefònics el dia del programa. Avui, precisament, s'han obert les inscripcions i es podran fer fins al 31 d'octubre. El 6 de novembre, se sortejaran les places entre totes les persones inscrites.

Martí Patxot, director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, ha presentat la imatge gràfica d'aquest any, creada amb la col·laboració d'Ogilvy Barcelona. La reconstrucció, a partir d'instantànies, de l'experiència viscuda per una dona que ha superat el càncer de mama, protagonitza la campanya de La Marató 2018, que es difondrà per tot Catalunya mitjançant díptics, cartells i banderoles municipals. "Volem arribar al cor dels catalans, generar empatia per la necessitat de recerca i transmetre esperança", ha explicat Patxot. "I tot això ho aconseguim amb una imatge molt emocional i l'eslògan "La investigació dona vida".

Una altra peça fonamental de la campanya de difusió serà l'espot, que s'emetrà durant la setmana del 5 de novembre. Gràcies a l'acord a què s'ha arribat amb el Gremi d'Empresaris de Cinemes de Catalunya, l'espot es projectarà en nombroses sales de cinema del territori.

Vídeo divulgatiu sobre el càncer: https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/lamarato-2018-video-divulgatiu-sobre-el-cancer/video/5785706/

Dossier amb tota la informació de la campanya http://statics.ccma.cat/multimedia/pdf/7/0/1539703975407.pdf  

Materials de campanya en aquesta pàgina: www.ccma.cat/tv3/marato/la-campanya/2018/1291/

Videoclip del tema "Partícules", de Blaumut: www.ccma.cat/tv3/alacarta/la-marato-de-tv3/particules-de-blaumut/video/5791131/

Anar al contingut