Concert matinal de l'OBC des de L'Auditori

El diumenge 20 de gener, a les 11.00, Catalunya Música connectarà amb L'Auditori per transmetre en directe el concert de l'OBC dirigida per Karl-Heinz Steffens. És un dels concerts programats a la temporada de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). Els comentaris de la transmissió, que té suport de l'Obra Social "la Caixa", els farà Joan Vives.
Concert matinal de l'OBC des de L'Auditori
Diumenge 20 de gener, a les 11.00

Concert matinal de l'OBC des de L'Auditori

El diumenge 20 de gener, a les 11.00, Catalunya Música connectarà amb L'Auditori per transmetre en directe el concert de l'OBC dirigida per Karl-Heinz Steffens. És un dels concerts programats a la temporada de l'Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC). Els comentaris de la transmissió, que té suport de l'Obra Social "la Caixa", els farà Joan Vives.
Actualitzat
© L'Auditori

© L'Auditori

Karl-Heinz Steffens, el director musical de la Deutsche Staatsphilharmonie Rheinland-Pfalz és una de les batutes més aclamades i veràtils de l'actualitat i dirigirà per primera vegada l'OBC amb la Simfonia núm. 6 en La menor, "Tràgica" de Gustav Mahler en substitució de Pinchas Steinberg, que va cancel·lar la seva participació en aquest desè programa de la temporada de l'orquestra. 


La Tràgica de Mahler és un dels monuments simfònics més impressionants de tots els temps. És una obra gegantina, molt intensa i dramàtica. Es  coneix amb el sobrenom de "Tràgica", perquè s'acaba d'una manera clarament dramàtica, a diferència de la majoria de les altres simfonies del compositor, que solen tenir un final molt més plàcid i tranquil. Mahler en va compondre els tres primers moviments l'any 1903 i l'últim el va acabar a finals de l'estiu del 1904. L'obra es va estrenar el 27 de maig del 1906 a Essen, dirigida per ell mateix. Exteriorment, la Sisena simfonia és la més tradicional de les totes les que va compondre Mahler, perquè, juntament amb la número 1, és l'única que té els quatre moviments fixats per Haydn i una de les poques que s'acaben amb la tonalitat de partida, la de la menor. En canvi, és la única simfonia que té un final tràgic i que s'acaba amb una derrota psicològica, amb tres forts cops de martell, que segons va dir Mahler a la seva dona Alma, representen els cops que rep l'heroi, el tercer dels quals, el fa caure com si fos un arbre abatut pels llenyataires.

catmusica.cat
facebook.com/catmusica
twitter.com/catalunyamusica