"Der Spiegel" ho publica avui

Volkswagen desmenteix que es vulguin vendre Seat a un fabricant xinès

Polèmica al voltant de la planta de Seat a Martorell arran de la seva possible venda. El setmanari alemany "Der Spiegel" ha publicat que el grup automobilístic Volkswagen estaria disposat a vendre la seva filial espanyola a un fabricant xinès. Segons la revista, Volkswagen podria utilitzar la planta catalana per fabricar nous models del grup. Tanmateix, fonts de Seat han desmentit poc després la informació que han qualificat de "pura especulació mediàtica". Sigui com sigui, Seat hauria d'augmentar les vendes i els beneficis fins a mitjans del 2006.

Actualitzat
Un portaveu de Seat ha assegurat que Volkswagen no vol vendre Seat a un grup xinès, com tampoc produir nous models aprofitant així la planta de Martorell, com publica el setmanari "Der Spiegel". Una versió que ha qualificat de "pura especulació mediàtica". En aquest sentit, ha afirmat que Seat està en procés de reestructuració per reposicionar la marca i que només necessita temps. La revista alemanya assegura que, tot i l'èxit dels models que Seat acaba de treure al mercat, aquest 2005 l'empresa està en números vermells. Per això, el setmanari diu que la companyia hauria d'augmentar considerablement les vendes i els beneficis fins a mitjans del 2006, i demostrar així que té prou recursos financers per justificar més inversions en nous models. Si no és així, "Der Spiegel" assegura que la marca espanyola es podria vendre a un fabricant xinès que desitgi introduir-se al mercat europeu. No obstant, Seat ha assegurat que tot i que l'automobilística va obtenir més beneficis el 2004, van tenir un volum menor de vendes. En concret, els seus guanys van ser de 145 milions d'euros, que suposen un increment del 7,8% davant l'exercici anterior. Aquests dies se celebra a Frankfurt el Saló Internacional de l'Automòbil (IAA). Allà el president de Seat, Andreas Schleef, només ha afirmat que la futura estratègia de l'empresa es basa en l'eslògan "La nova Seat", però sense informar de la producció de nous models. L'aportació de Seat a aquest saló, que se celebra del 15 al 25 de setembre, ha estat modesta i ha consistit en l'Altea FR, una versió esportiva d'aquest monovolum. Precisament, diversos fabricants xinesos, com les marques Geely, Briliance i Landwindm, han provocat un fort enrenou en aquest certamen en presentar-s'hi per primer cop amb models d'escassa qualitat, però de baix preu. Sigui com sigui, la casa matriu Volkswagen viu una profunda reestructuració per reduir costos de producció i personal, i preveu eliminar almenys 10.000 llocs de treball a les plantes alemanyes així com desfer-se dels segments menys productius. En una entrevista publicada aquesta setmana, el cap de la marca Volkswagen, Wolfgang Bernhard, va apuntar que si el grup no aconsegueix canviar la trajectòria de vendes en tres anys, l'actual crisi que viu l'automobilística podria posar en perill l'existència del constructor.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut