París

Seat fabricarà a Eslovàquia el 10% dels Ibiza de Martorell per falta d'entesa amb els sindicats

La direcció de Seat ha decidit de forma irrevocable endur-se part de la producció de la fàbrica de Martorell a l'eslovaca de Bratislava, en concret el 10% de la producció del model Ibiza, per la falta d'acord amb els sindicats a l'hora de fer front a la demanda. L'anunci l'ha fet el president de Seat, Andreas Schleef. Aquest desviament de la producció de l'Ibiza es mantindrà fins al final de la vida comercial del model. La demanda als mercats europeus i la falta de flexibilitat laboral a la planta per atendre l'increment de la producció són les causes de la decisió.

Actualitzat
El president de Seat, Andreas Schleef, era aquest matí a la fira de l'automòbil de París per presentar un nou model, i ha aprofitat per anunciar el trasllat d'una part de la producció de l'Ibiza a Bratislava. Seran un centenar de cotxes al dia els que des del mes de gener es produiran a la capital eslovaca. Això equival a un 10% de la producció que actualment es fa a Martorell. El president de Seat ha basat la decisió en la negativa dels sindicats a treballar cinc dies extraordinaris aquest any, en torns de voluntaris. Schleef ha afegit que aquesta situació pot tenir efectes sobre els treballadors de Seat a Martorell. La UGT ha estimat en 500 llocs de treball els que es necessiten per produir cent cotxes al dia. El sindicat ha traspassat la culpa a Comissions Obreres per no sumar-se a les seves posicions i ha proposat negociar amb el president de Volkswagen. El cost de la mà d'obra a Bratislava és una cinquena part del de Martorell. Però els sous només suposen un 10% del cost de produir un cotxe a Seat i els sindicats mantenen que la productivitat de Martorell és molt més alta que l'eslovaca. El treballadors de SEAT a Martorell van rebre, ahir, la notícia en forma de carta. En aquest document, SEAT els anunciava la decisió i responsabilitzava els sindicats de no haver pogut arribar a un acord complet per poder incrementar en cinc dies més la producció del model Ibiza. Segons l'empresa, SEAT tindrà, a partir d'ara, dificultats perquè li assignin la fabricació de nous productes. Però la intransigència que mostra l'empresa, de portes enfora, per reconsiderar la seva decisió no és tan contundent a Volkswagen on s'afirma que la decisió no és definitiva. La Generalitat treu dramatisme a la decisió de SEAT.
Anar al contingut