Seat es fixa en el carsharing i presenta el Minimó

Seat presenta al Mobile un cotxe pensat per a les plataformes de carsharing

Actualitzat

SEAT ha presentat al Mobile el Minimó, un microvehicle amb capacitat per a dues persones, 100% elèctric i pensat per a les plataformes de compartiment de cotxes, el carsharing. Es tracta d'un prototip que fa dos metres i mig de llarg i 1 metre i quart d'ample i "combina el millor de la moto i el cotxe", segons el president de Seat, Luca de Meo. 

Perquè el cotxe sigui rendible per a les plataformes de carsharing s'han centrat a aconseguir una recàrrega de la bateria en pocs minuts i que no requereixi anar a un punt de recàrrega cada cop que s'aparca el cotxe, gràcies al fet de tenir bateries extraïbles. Així, doncs, es tracta d'un cotxe pensat en els trajectes urbans i curts -té una autonomia de 100 quilòmetres- que a més, estarà connectat a la xarxa 5G.
 

 

El fet de tenir bateries extraïbles i de no dependre de punts de recàrrega en reduirà els costos operatius a la meitat

Segons el president de la companyia, Luca de Meo, "Seat Minimó ha estat especialment enginyeritzat per adaptar-se a les plataformes de mobilitat que marcaran el futur de la circulació a les ciutats, en què el trànsit es restringirà i només uns pocs operadors podran podran oferir mobilitat".

La companyia també ha anunciat que obre un centre de software que donarà feina a més de 100 persones.

Seat està fent avenços amb XMOBA, la seva companyia d'innovació en mobilitat, que inclou Respiro, l'aplicació de carsharing, que, de moment, només està disponible a Madrid, i Just Moove, una altra aplicació de mòbil que permet trobar aparcament, gasolineres o reservar un taxi.

 

Els fabricants de cotxes diversifiquen el negoci

Seat no és l'únic fabricant de cotxes que fa moviments cap a aquesta direcció. Daimler, propietari de Mercedes, i BMW s'han associat per  impulsar una nova plataforma que es dirà FreeNow i que oferirà els serveis de MyTaxi, que desapareixerà com a tal, per reservar i pagar taxis a través del mòbil.

El resultat final d'aquesta únió és un nou entorn de mobilitat urbana que, a més, incorporarà els serveis de Car2Go -lloguer de cotxes- i Drive Now, una empresa de carsharing

L'aplicació My Taxi és propietat de Daimler des del 2014. 

 

 

Per fer aquest llançament, els dos gegans automobilístics alemanys invertiran 1.000 milions de d'euros i també inclourà serveis de pàrquing i càrrega de cotxes elèctrics. BMW i Mercedes han dit que continuaran sent rivals en la fabricació de cotxes, però, pel que fa a l'aliança, el cap de Daimler, Dieter Zetsche, diu: 

"There are people who are not interested in car ownership, but in mobility. Individual mobility, on-demand. And that's where both companies came to the conclusion this is a field where we can be stronger together than separately."

"Hi ha gent que no està interessada a tenir un cotxe, li interessa la mobilitat. La mobilitat individual i sota demanda. I aquesta és la conclusió a la qual han arribat les dues companyies; aquest és un camp en què serem més fortes juntes que no pas per separat". 

 

Dins del congrés, Seat també té previst presentar la plataforma "Bus on Demand", que ajudarà a la mobilitat dins les ciutats via transport públic. Al novembre del 2018, Seat va començar a vendre un patinet elèctric fabricat per Segway, el eXS KickScooter.

ARXIVAT A:
Mobile World CongressTecnologia
Anar al contingut