Barcelona

Polèmica entre el govern català i l'espanyol per les inversions a les infraestructures ferroviàries

Santi Vila ha recordat que el pla de Rodalies de Madrid va tenir un nivell d'execució del 100% i, en canvi, el de Catalunya, ha estat només d'un 7%

Actualitzat

Les declaracions de la vicepresidenta del govern espanyol, Soraya Sáenz de Santamaría, afirmant que la xarxa ferroviària de Catalunya és la infraestructura que més inversions ha rebut en els últims anys a Espanya ja han tingut la resposta del conseller de Territori i Sostenibilitat.

Santi Vila les ha atribuït a "la combinació de malícia i desconeixement" i les ha qualificat d'"inadmissibles". Vila ha recordat "el Pla de Rodalies que es va fer a Madrid entre el 2009 i el 2015, que va tenir un nivell d'execució del 100%". Aquest grau de compliment contrasta "amb un Pla de Rodalies pactat també el 2009 amb el Govern de Catalunya de 4.000 milions d'euros i que amb prou feines ha tingut un grau d'execució d'un 7%".

Entre altres exemples de la diferència inversora, el conseller ha recordat que "tot just aquest any hem pogut pactar portar el tren a l'aeroport del Prat", un servei de Rodalies que, "en el cas de Madrid amb la seva connexió amb Barajas, funciona des del 2007". En definitiva, ha conclòs, "exemples inacabables" d'un desigual tracte inversor que "fa que hi hagi incidències contínues" als usuaris de la xarxa.

Per tot això, el conseller Vila ha convidat la vicepresidenta a "venir aquí a Barcelona, el dia que vulgui, a fer un passeig" en tren "i que sigui l'atzar qui digui si tenim incidències o no en el nostre sistema de Rodalies".

 

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut