Un vaixell d'MSC navegant
És la tercera naviliera que decideix suspendre la ruta comercial pel mar Roig (Europa Press/Ashish Vaishnav)

MSC, la principal naviliera de transport de contenidors, tampoc passarà pel mar Roig

S'afegeix a la decisió que ja van prendre divendres dues companyies més, Maersk i Hapag-Lloyd, per evitar rebre atacs dels rebels houthis del Iemen

Redacció/AgènciesActualitzat

La companyia italosuïssa MSC, l'empresa d'enviament de contenidors més gran del món, suspèn el transport pel mar Roig, tal com van fer divendres la danesa Maersk i l'alemanya Hapag-Lloyd. Les navilieres han pres aquesta decisió per evitar atacs dels rebels houthis del Iemen, com els dels últims dies en aquesta ruta comercial, molt freqüentada per transportar mercaderies entre Àsia i Europa.

Els rebels houthis, que tenen el suport de l'Iran i governen gran part del Iemen, han reivindicat diversos atacs contra vaixells. Els objectius, segons diuen, tenen relació amb Israel. Ho fan com a represàlia per la guerra a Gaza. Només en les últimes hores, han llançat 14 atacs amb drons que han estat interceptats per un destructor nord-americà.

Membres dels houthis durant una desfilada militar a Sanà, el Iemen
Membres dels houthis durant una desfilada militar a Sanà, el Iemen (Europa Press/Osamah Yahya)

Atacs contra vaixells d'MSC

Precisament dos vaixells de transport de mercaderies de la naviliera MSC que navegaven pel mar Roig van ser objectius d'una operació militar houthi.

El portaveu militar dels rebels, Yahya Sarea, que havien atacat dos portacontenidors de la companyia MSC, l'Alanya i el Palatium II -amb bandera de Libèria- perquè, segons el grup, aquests vaixells es dirigien a Israel.

Ho ha explicat en una marxa en solidaritat amb el poble palestí a Sanà, la capital del Iemen. Tot i que no van arribar a ferir ningú, sí que van incendiar part del vaixell, ha explicat la companyia. 

Un vaixell carregat amb contenidors de l'empresa Maersk (Reuters)

El mar Roig, la ruta comercial entre Àsia i Europa

El mar Roig és una de les vies de comerç marítim més importants del món, per on passa el 10% del comerç mundial

S'estén entre el canal de Suez i l'estret de Bab al-Mandebi i hi passen cada any uns 19.000 vaixells, segons l'Autoritat del Canal de Suez.

Molts productes que arriben a Europa provinents d'Àsia fan aquest camí. Per evitar-lo només hi ha una opció: agafar una ruta molt més llarga, com, per exemple, navegar al voltant del sud de l'Àfrica.

De moment, cap de les tres companyies que han suspès la ruta no han plantejat desviar els vaixells per un camí alternatiu.

ARXIVAT A:
ComerçGuerra a Gaza
Anar al contingut