Un concessionari de Seat/Cupra (Europa Press)

L'èxit de Cupra redibuixa el paper de la marca Seat, però no la farà desaparèixer

Dirigents de Seat i de Volkswagen han negat que la marca Seat desaparegui, després que s'ha especulat amb aquesta possibilitat arran d'una entrevista

Unes declaracions del director general de Volkswagen a la revista britànica "Autocar" han provocat un petit incendi a les xarxes socials sobre el futur de la marca Seat.

El conseller delegat del grup Volkswagen, Thomas Schäfer, en una conversa amb el periodista Mark Tisshaw, ha dit, en el marc del Saló de l'Automòbil de Múnic, que "el futur de Seat és Cupra".

Cal recordar que Cupra és la marca esportiva i d'alta gamma de la mateixa Seat, i que els últims anys ha tingut un creixement espectacular, fins al punt d'aportar beneficis a la marca de Martorell.


Neguen que Seat desaparegui

Però els mateixos dirigents de Seat i de Volkswagen han sortit aquesta tarda al pas del joc d'especulacions, i han negat rotundament que la marca Seat desaparegui. De fet, fonts del grup han recordat que ara mateix s'està treballant en l'actualització dels Seat Ibiza, Arona i León. I diuen que la "marca és més forta que mai".

El conseller delegat del grup Volkswagen, Thomas Schäfer (Europa Press)

Segons el dirigent de Volkswagen en l'article d'"Autocar", els models actuals que es fan amb la marca Seat se seguiran fabricant fins al final del seu cicle de vida planificat, que en diferents casos va més enllà d'aquesta dècada.

I, en tot cas, la marca Seat tampoc desapareixerà perquè "el grup VW li trobarà un paper diferent". Aquest paper passaria per les diferents solucions de mobilitat, com els e-scooters o el Seat Móo, però "sense descartar també la fabricació de cotxes petits", afirma "Autocar".


El futur passa per l'electrificació

La revolució per a Seat, com per a totes les marques, passa per la transició al cotxe elèctric. De fet, fonts de Seat han remarcat que "volem seguir oferint cotxes híbrids i de baix consum fins al final de l'era de la combustió". En tot cas, no es descarta que qualsevol futur utilitari 100% elèctric de la marca conservi el nom Seat.

Una imatge d'arxiu de la planta de Seat a Martorell (Europa Press)

De moment, les apostes més grans que ara mateix està fent la marca de Martorell en la seva gamma són sota la denominació Cupra. Després de l'èxit del Cupra Formentor i el Cupra Tavascan, el 2025 es fabricarà a Martorell, un cop avançada l'electrificació de la fàbrica, el Cupra Raval, i també el Volkswagen ID.2, al capdavant del que en el grup es coneix com la plataforma Small MEB.


Cupra podria fer el salt als EUA

Més enllà d'especulacions de futur, Cupra ha fet avui una de les presentacions destacades en el Saló de Múnic, que, per cert, ja no es diu de l'automòbil, sinó de la mobilitat. Es tracta d'un espectacular model esportiu que, per ara, està en la fase de prototip.

Imatge del nou model de Cupra, el DarkRebel, presentat aquest dilluns a Múnic (Europa Press)

El conseller delegat de Seat, Wayne Griffiths, ha anunciat que abans que acabi aquest any es decidirà si Cupra fa el salt als Estats Units, concretament als estats de Califòrnia i Florida.

Dos mercats tan específics que s'ha de pensar en una nova gamma de models, fabricats a les plantes que el grup Volkswagen té als Estats Units.

 

ARXIVAT A:
MobilitatSeatAutomoció
Anar al contingut