Washington

La NASA obté indicis d'aigua salada a Mart

L'Agència Espacial dels Estats Units diu que aquesta aigua explicaria les ratlles que es veuen al planeta vermell conegudes com solcs lineals

RedaccióActualitzat

L'Agència Aerospacial dels Estats Units (NASA) ha anunciat aquesta tarda que ha aconseguit proves de la presència d'aigua salada al planeta Mart. Ha estat gràcies a l'anàlisi de les imatges de la sonda Mars Reconnaissance Orbiter, llançada el 2005. Aquesta presència d'aigua líquida explicaria les ratlles visibles al planeta vermell, conegudes com solcs lineals (RSL), als vessants dels cràters a les estacions més càlides del planeta.

Aquesta troballa publicada per "Nature Geoscience", i anunciada en roda de premsa pel director de ciència planetària de la NASA, Jim Green, s'ha obtingut després del seguiment fet per la sonda Mars Reconnaissance Orbiter. Un espectròmetre d'imatge ha permès identificar els minerals i altres compostos que hi ha a la superfície marciana. Les dades recollides determinen que hi ha "sals hidratades en quatre localitzacions diferents". Segons els científics, aquests solcs lineals "es deuen a l'activitat d'aigua salada".

Aquestes formacions es poden observar habitualment en les latituds mitjanes de l'hemisferi sud del planeta a l'estiu d'aquesta zona. El fet que els RSL no hi siguin tot l'any ha portat la NASA a concretar que es tracta d'un flux d'aigua líquida que s'estén com a conseqüència de l'arribada de les temperatures més càlides.

Tot plegat fa augmentar les possibilitats que es trobin restes de vida al planeta vermell, com apunta un dels investigadors de la NASA durant la roda de premsa d'aquesta tarda: "No hi havia proves d'existència d'aigua a Mart fins ara. Amb una sonda multiespacial i després de molts anys d'observació, hem pogut arribar a aquest descobriment, que confirma ara la presència d'aigua a Mart."

Els científics de l'Agència nord-americana ja havien determinat que Mart va tenir un oceà fa uns 4.500 milions d'anys que va ocupar el 19% del planeta i que podria amagar sota la seva superfície un dipòsit d'aigua o de gel, però la nova investigació afegeix noves dades en aquest sentit.

ÀUDIOS RELACIONATS