Badalona

Entitats de Badalona donen suport a l'Ajuntament en la reclamació d'un nou traçat del Trambesòs

La Plataforma pel Transport Públic i la Mobilitat Sostenible de Badalona ha donat suport a la demanda de l'Ajuntament de la ciutat de redactar un nou traçat del tramvia del Besòs. La plataforma està d'acord amb el consistori que l'actual traçat no suposa cap benefici per a la ciutat perquè només dos barris veurien millorada la seva capacitat de connexió. Veïns de l'avinguda Marqués de Montroig, on ja s'han iniciat les obres, també han donat suport a l'Ajuntament i s'han queixat que l'arribada del tramvia suposarà la pèrdua de places d'aparcament i espais d'ús públic.

Actualitzat
La Plataforma pel Transport ha demanat una reunió amb l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), gestor de les obres d'infraestructures de transport, per plantejar el desviament del traçat al costat muntanya de la C-31. L'entitat també creu que hi ha altres prioritats a la localitat, com la prolongació del metro al centre de Badalona i l'arribada del metro lleuger a l'Hospital de Can Ruti. Fonts de l'ATM han assegurat que la postura del municipi "és inacceptable", després que representants del mateix consistori hagin aprovat el projecte després de dos anys de negociacions. El regidor del PP a Badalona i president del grup popular a l'Entitat Metropolitana del Transport, Ramon Riera, ha criticat durament la postura municipal per oposar-se ara a un projecte ja consensuat i ha lamentat que "el govern local de nou s'ha tornat enrere en un projecte per la pressió d'alguns col·lectius veïnals". A Sant Adrià de Besòs, però, sí que s'ha aprovat la modificació del recorregut del Trambesòs. L'alcalde de la població, Jesús María Canga, i el director general de l'ATM, Francesc Xavier Ventura, han firmat un conveni en què inclouen els canvis proposats pel consistori adrianenc després de les protestes dels veïns de l'avinguda de Catalunya perquè el projecte inicial preveia la desaparició d'una zona de vianants. La solució consisteix en la creació d'una rambla central per a vianants d'entre 10 i 11 metres i dos carrils a cada lateral: un per a la circulació viària i un altre per al tramvia. El conveni també estableix la constitució d'una comissió tècnica per coordinar i vetllar per l'aplicació d'aquestes mesures en el projecte definitiu del Tramvia del Besòs, que preveu la connexió de la Ciutadella a Barcelona amb Badalona.
Anar al contingut