Mollet del Vallès

Els usuaris es queixen de la falta d'informació en el segon dia d'afectació a Rodalies

La circulació de trens s'ha reduït a la meitat i es cobreix part dels trajectes amb serveis alternatius d'autocars que funcionaran fins a les 9 del vespre

Actualitzat

L'endemà del caos provocat a Renfe pel robatori del cable de coure, continuen els retards i les afectacions a les línies R2 Nord, R8 i R11 pels danys ocasionats a la infraestructura, que faran que no pugui operar amb normalitat durant uns quants dies. De moment, Adif només pot garantir la circulació del 50% dels trens i complementa el servei amb autobusos, que funcionaran fins a les nou del vespre.

Renfe atribueix a un problema informàtic el fet que el web de la companyia no hagi informat de les noves freqüències de pas dels trens a primera hora. Aquesta ha estat una de les queixes dels usuaris sobre el dispositiu establert a Rodalies després del robatori de coure. I l'únic incident que hi ha hagut, segons el responsable del servei a Catalunya, Fèlix Martín:

"Tot és millorable, però podem oferir el servei de mobilitat pràcticament en les mateixes condicions que teníem els dies anteriors. La diferència és que els trens es demoren 20 minuts."

Renfe recomana als usuaris del servei de Rodalies que consultin al seu web o a les aplicacions del mòbil els horaris dels trens que tenen previst agafar. El director de Rodalies també ha avançat que han demanat col·laboració al metro perquè els viatgers afectats tinguin facilitats per completar el seu trajecte amb aquest mitjà de transport.

Pel que fa a les diferents línies afectades, a la R8, de Granollers Centre a Cerdanyola Universitat, no hi circula cap tren i s'ha habilitat un servei alternatiu d'autobusos. A les línies R2 Nord i R11 hi circulen dos trens per hora i sentit. Els trens que circulen per aquestes línies, a més, ho fan molt més lentament del que és habitual perquè no funciona el sistema automàtic de senyalització i control.

Per poder afrontar la demanda de passatgers s'ha posat un servei d'autocars directes a Barcelona Sant Andreu Arenal, que surten de les estacions de Granollers Centre, Mollet Sant Fost, Montmeló i la Llagosta.

Tot i això, els usuaris, que s'han hagut de carregar de paciència i buscar la millor alternativa per arribar a la seva destinació, han mostrat la seva indignació. Es mostren crítics amb el dispositiu plantejat per la companyia, es queixen dels retards i asseguren que els trens no paren a totes les estacions. També afirmen que no passen dos combois per hora i sentit com diu la companyia.

 

 

El robatori de 360 metres de coure a la bifurcació de Mollet del Vallès ha tingut, aquesta vegada, un efecte desproporcionat. A causa del robatori, un cable d'alta tensió va fer contacte amb uns altres de baixa tensió i va provocar petits incendis en quatre enclavaments que garanteixen el control de comunicacions, senyalització i seguretat. Aquesta incidència, qualificada de molt greu pels màxims responsables d'Adif, impedeix la circulació normal dels combois i de moment no hi ha data per saber quan estarà resolta.

Per minimitzar l'afectació als 60.000 usuaris de les línies afectades, Adif i Renfe han presentat un pla alternatiu de mobilitat.

Aquest any, Adif ja ha presentat 390 denúncies per robatoris en instal·lacions ferroviàries de tot Catalunya.

NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
ÀUDIOS RELACIONATS
Anar al contingut