L'Ever Given ha reprès la navegació després de més de tres mesos retingut a Egipte (EFE/Khaled Elfiqi)
L'Ever Given ha reprès la navegació després de més de tres mesos retingut a Egipte (EFE/Khaled Elfiqi)

El vaixell que va bloquejar el canal de Suez, retingut 3 mesos, ja torna a navegar

L'Ever Given, que estava retingut a Egipte des de finals de març, ja viatja cap al port de Rotterdam

El vaixell Ever Given, que va bloquejar el canal de Suez durant sis dies el mes de març, ha reprès la navegació després de més de tres mesos retingut a Egipte.

El gegantí portacontenidors de bandera panamenya ha salpat aquest dimecres del port d'Ismailia, on estava retingut per les autoritats egípcies pendent del pagament de la compensació econòmica al canal de Suez. Després de mesos de negociacions, l'autoritat del canal i l'asseguradora de la naviliera han arribat a un acord confidencial, que es calcula que ronda els 500 milions d'euros.

Després de l'acord, el Tribunal Econòmic de la ciutat d'Ismailia, situada prop del canal, ha decidit aixecar l'ordre de retenció de l'Ever Given i permetre-li navegar lliurement. L'embarcació navega en direcció al port de Rotterdam, als Països Baixos.

Quan va quedar encallat al canal de Suez, el gegantí portacontenidors de bandera panamenya transportava 224.000 tonelades de mercaderies
Quan va quedar encallat al canal de Suez, el gegantí portacontenidors de bandera panamenya transportava 224.000 tones de mercaderies (EFE/Khaled Elfiqi)


Bloqueig sense precedents

El 23 de març passat, enmig d'una tempesta de sorra, l'Ever Given va quedar encallat al canal de Suez i va bloquejar el pas marítim en tots dos sentits.

Els 400 metres d'eslora i 59 metres de mànega de l'embarcació, que transportava 224.000 tones de mercaderies, van provocar un bloqueig en una de les rutes comercials més transitades del món i van causar una paràlisi de béns d'uns 9.500 milions d'euros diaris.

Durant els treballs de les autoritats egípcies per desencallar el vaixell va morir un treballador del canal de Suez, es va enfonsar una llanxa i al voltant de 48 embarcacions van veure's obligades a desviar-se per rutes alternatives.

El vaixell Ever Given navega en direcció al port de Rotterdam, als Països Baixos
El vaixell Ever Given navega en direcció al port de Rotterdam, als Països Baixos (EFE/Khaled Elfiqi)


Obres d'ampliació del canal

Arran de la crisi, Egipte va anunciar obres a la via, que ja es va ampliar l'any 2015 en un tram de 37 quilòmetres i se'n va excavar un de paral·lel de 35 quilòmetres.

Ara, s'obrirà un tram paral·lel de 10 quilòmetres i, a la secció sud, on va quedar encallar l'Ever Given, s'hi farà una ampliació de 40 metres, des del quilòmetre 132 fins al 162. A més, s'augmentarà la profunditat de 66 peus fins a 72.

L'objectiu és que, l'any 2023, el canal de Suez pugui veure passar 95 embarcacions diàries, una trentena més que actualment.

 

 

ARXIVAT A:
Suez
Anar al contingut