Barcelona

El tripartit, el PP i C's rebutgen el model aeroportuari que proposa CiU

El govern d'entesa ha rebutjat el model de gestió de l'aeroport del Prat que ha proposat CiU i ha recordat a la federació que qui porta el pes de la negociació amb el govern espanyol respecte d'aquesta qüestió és la Generalitat. Els tres socis de govern han coincidit a dir que es pot buscar el consens amb CiU, però que les converses es desenvolupen a la comissió bilateral Estat-Generalitat. El model de CiU també ha trobat l'oposició del PPC i de C's. Els primers rebutgen la creació d'una "AENA catalana" i els segons defensen una presència "equilibrada" de les diferents administracions a la gestió del Prat.

Actualitzat

La proposta de CiU, que ha presentat Artur Mas, preveu la creació d’una Autoritat Nacional d’Aeroports de Catalunya i indica que el 60% del control de la gestió del Prat serà per a la Generalitat, entitats locals i organitzacions socials i empresarials catalanes. El 40% restant seria per a l’Estat.

Per part del PSC, el portaveu d’Infraestructures, Roberto Labandera, ha afirmat que CiU vol fer “soroll” i ha advertit que “no és hora de fer propostes partidistes per veure qui és el primer a anotar-se el punt a l'hora de negociar".

El portaveu d’ERC al Parlament, Joan Ridao, ha dit que CiU “renuncia” a exigir que la Generalitat tingui una majoria d’almenys un 51% al futur consorci de gestió del Prat. Ridao ha afegit, però, que l'important no és el percentatge sinó quines decisions i funcions podrà adoptar el futur consorci i que l’administració catalana hi tingui “l’última paraula”.

El portaveu parlamentari d’ICV-EUiA, Jaume Bosch, s’ha desmarcat de plantejaments que defensen CiU i els empresaris de la Cambra de Comerç de Barcelona, el Cercle d’Economia, Foment del Treball i el RACC. "Quan vam reclamar la gestió de l'aeroport, la vam reclamar per a Catalunya, no perquè sigui privatitzada", ha subratllat Bosch.

El portaveu del PPC al Parlament, Francesc Vendrell, ha denunciat que CiU no ha abordat “com gestionar millor els aeroports, sinó qui tindrà el poder sobre els aeroports”. Vendrell ha rebujat “l’AENA catalana” perquè el model estatal “és obsolet” i la gestió hauria de ser “autònoma”.

I el president de C's, Albert Rivera, ha defensat un consorci "amb participació equilibrada de les administracions implicades" en l’aeroport.

Anar al contingut