Avió supersònic

El Concorde fa el seu últim aterratge

El Concorde ha aterrat definitivament. La companyia British Airways va fer ahir tres vols d'homenatge a l'avió supersònic després que l'abril passat va decidir, juntament amb Air France, suspendre'n definitivament els vols. La caiguda de la demanda arran dels atemptats de l'11 de setembre, el fort augment de les despeses de manteniment i l'accident de París el juliol del 2000 on van morir 113 persones, van acabar ferint de mort el Concorde. Encara no se sap què passarà amb els 15 Concorde que hi ha, però British Airways ja ha avançat que algun es convertirà en peça de museu.

Actualitzat
Milers de persones van presenciar en directe l'últim aterratge del Concorde de la British Airways. El mític avió supersònic va sortir de Nova York i va aterrar a l'aeroport Hearthrow de Londres, mentre les cadenes de televisió retransmetien en directe l'històric comiat. A bord de l'aparell hi anaven el president de la British Airways, Lord Marshall, l'actriu Joan Collins, i el màxim responsable de la Fòrmula 1, Bernie Ecclestone. British Airways va posar fi a l'explotació comercial del Concorde i va completar així 27 anys d'història de vols supersònics a través de l'oceà Atlàntic. Aquest últim vol va anar precedit de dos més, que van aterrar pocs minuts abans a l'aeroport londinenc de Heathrow. El primer d'aquests dos vols, procedent d'Edimburg, tenia com a passatgers una representació de treballadors i pilots del Concorde des del 21 de gener del 1976, data en què dos avions Concorde d'Air France i British Airways van inciar els seus primers vols doblant la velocitat del so i superant la de la rotació terrestre amb destí a Rio de Janeiro i Bahrein. Un cop retirats de la vida comercial, els set Concorde de British Airways, com els cinc d'Air France, passaran a ser exposats com a peces de museu tot i que els emplaçaments dels britànics encara no han estat decidits. Segons van informar fonts de la companyia, el destí definitiu dels set aparells serà anunciat la setmana que ve. El Concorde, que podia transportar 92 passatgers a una velocitat de creurer de 2.300 quilòmetres per hora, va fer el seu primer vol de proves sobre Tolosa de Llenguadoc el 2 de març del 1969, abans d'iniciar el seu periple comercial el 1976 de la mà d'Air France i British Airways.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut