Els punts amb més accidents de Barcelona, sobre el mapa
Els punts amb més accidents de Barcelona, sobre el mapa

Diagonal, Gran Via i Aragó, els carrers amb més accidents de Barcelona

La cruïlla de l'avinguda Diagonal amb Pau Claris és el punt de la ciutat on hi va haver més accidents l'any passat. El segon lloc més perillós és a poca distància, a Pau Claris amb Rosselló. No sol haver-hi víctimes mortals, però sí moltes topades

Pere Bosch / Montse EnrubiaActualitzat

La cruïlla de l'avinguda Diagonal amb el carrer Pau Claris és l'indret de Barcelona on hi va haver més topades i atropellaments el 2016. És un dels punts més transitats de la ciutat i, també, el que va acumular més accidents de trànsit, seguit de la cruïlla entre Pau Claris i Rosselló, a tan sols uns metres de distància.

Així ho mostra el rànquing fet públic per l'Ajuntament de Barcelona. A la llista hi ha els punts on, l'any 2016, hi va haver, com a mínim, deu accidents de trànsit que van requerir la intervenció de la Guàrdia Urbana.

La Gran Via de les Corts Catalanes i el carrer Aragó són els altres carrers que destaquen per la conflictivitat en el trànsit.

Molts accidents, sí, però poc greus

La majoria d'accidents que hi ha en aquests punts són poc greus. L'any passat hi va haver una víctima mortal i 9 ferits greus en accidents en algun d'aquests carrers. En el global de Barcelona, l'any passat van perdre la vida 28 persones, i 194 més van resultar ferides greus a causa de sinistres viaris.

L'únic accident mortal en un d'aquests punts conflictius va passar el 18 de març, quan un camió va atropellar un vianant a la cruïlla de Pau Claris amb Rosselló.

De fet, la primera causa de sinistralitat viària als carrers de Barcelona és la falta d'atenció dels conductors, sovint, causada per l'ús de telèfons mòbils.

L'Eixample, el més conflictiu

No és una sorpresa que la majoria de punts perillosos dins la ciutat de Barcelona siguin en ple centre, a l'Eixample, on també es concentra la major part de la mobilitat. 31 dels 50 punts amb més accidents són en aquesta zona. La resta es reparteixen entre les Corts, Sarrià-Sant Gervasi, Ciutat Vella, Sants-Montjuïc, Sant Martí, Nou Barris, Horta-Guinardó i Sant Andreu. No n'hi ha cap al districte de Gràcia.





 

Augmenten les morts de vianants

Les 28 víctimes mortals de l'any passat -una més que el 2015- van ser, majoritàriament, vianants atropellats. 16 persones van perdre la vida en aquestes circumstàncies. Per contra, les morts de conductors de moto es van reduir de 17 a 7 en l'últim any.

Perill per a les bicicletes

L'augment de l'ús de la bicicleta també ha suposat un repunt en la sinistralitat d'aquests vehicles. Tres ciclistes van perdre la vida en accidents de trànsit l'any passat. El 2015 no havia mort ningú en aquestes circumstàncies.





 
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut