Barcelona

Calixto Bieito no s'escapa de la divisió d'opinions en l'estrena de "Don Giovanni" al Liceu

El "Don Giovanni" que ha versionat Calixto Bieito, un director que acostuma a provocar passions i també odis amb els seus muntatges, també van provocar divisió d'opinions en la seva estrena al Liceu. Els aplaudiments més forts de la nit van ser per a la jove Orquestra de l'Acadèmia del Liceu, dirigida per Bertrand de Billy, i per als solistes de "Don Giovanni" i per al Cor de Cambra del Palau. La producció, firmada per Calixto Bieito, no va tenir una acollida unànime.

Actualitzat
La divisió d'opinions persegueix aquesta producció des de la seva estrena a l'Òpera Nacional Anglesa, a Londres, i a l'Estatal de Hannover, totes dues coproductores de "Don Giovanni". Ahir, la unanimitat la van tenir el baríton coreà Kwanchul Youn i la soprano francesa, Véronique Gens, com a dues de les millors veus de la nit. El treball amb els cantants, i el plantejament del protagonista, Don Giovanni, com a element contaminador dels sers humans que l'envolten, són les aportacions més originals de la producció. L'acció s'ha traslladat al segle XXI i, segons Bieito, fa una lectura moral de la moralitat de l'època. En aquesta producció, l'estètica de l'òpera de Mozart i del llibretista Da Ponte s'acosta a la d'un "thriller" cinematogràfic. El fet que les entrades per a "Don Giovanni" fossin de venda lliure, o sigui fora d'abonament, va convocar un públic atípic a la tercera estrena de la temporada del Liceu. Molts espectadors van aprofitar l'estrena de "Don Giovanni" per fixar en imatges el seu debut al Liceu.
Anar al contingut