AVLO, el nou AVE "low-cost" de Renfe que entrarà en servei a l'abril

Circularà entre Barcelona i Madrid a partir de Setmana Santa i els bitllets es podran comprar des de finals de gener
AVLO, el nou AVE "low-cost" de Renfe que entrarà en servei a l'abril

AVLO, el nou AVE "low-cost" de Renfe que entrarà en servei a l'abril

Circularà entre Barcelona i Madrid a partir de Setmana Santa i els bitllets es podran comprar des de finals de gener
Redacció Actualitzat
TEMA:
Mobilitat
Els trens del nou servei AVLO s'identificaran pel seu color morat (EFE/Ismael Herrero)

L'alta velocitat de Renfe estrena "low-cost". Al final, aquest nou servei es dirà AVLO i, segons ha informat aquest migdia el ministre de Foment en funcions, José Luis Ábalos, començarà a funcionar el 6 d'abril, que aquest 2020 és el dilluns de Setmana Santa.

Inicialment, els combois d'AVLO circularan entre Barcelona i Madrid, la línia amb més viatgers i amb més competència amb l'avió. Foment preveu ampliar el servei a altres trajectes a partir de l'any 2021.

Els primers bitllets per a l'AVLO es posaran a la venda a partir de finals de gener.

 

 

En un segon missatge a Twitter, Ábalos ha remarcat que AVLO està pensat, sobretot, per a usuaris com famílies, joves i altres viatgers ocasionals, i no tant per a persones que es desplacin per viatges de negocis.

 

 

Més tard, ha afegit que amb AVLO es vol fer que el tren sigui un mitjà de transport "més inclusiu, més competitiu i més sostenible".

Ábalos també ha declarat que es mantindran les característiques definitòries del servei:

"AVLO representa una resposta de Renfe a l'entorn més competitiu que sorgirà amb la liberalització d'aquí un any."

"Els serveis es configuraran perquè tinguin un preu reduït sense perdre les seves característiques de velocitat, puntualitat i seguretat."


Més places

Els combois dels AVLO tindran un 20 per cent més de capacitat que els AVE actuals, fins a 438 places.

 

El nou servei AVLO començarà a circular, entre Barcelona i Madrid, el 6 d'abril, per Setmana Santa (EFE/Ismael Herrero)

 

Aquest augment s'aconsegueix suprimint la classe preferent -tot el tren és classe turista- i el vagó cafeteria. Els viatgers, en canvi, trobaran màquines expenedores d'aliments i begudes repartides pel comboi.


Combois de color morat

La presentació d'AVLO s'ha fet en els tallers de Renfe a Villaseca de la Sagra, a Toledo, on s'ha pogut veure com seran els combois d'aquest nou servei: de color morat, amb tres franges al davant de colors carabassa, blanc i blau cel.


A finals del 2020, competència

Amb la presentació del servei AVLO, Renfe fa un primer pas per plantar cara als competidors que podran entrar en el mercat ferroviari d'aquí un any, a finals del 2020.

 

Els primers combois de l'AVLO s'han presentat als tallers de Renfe a Villaseca de la Sagra, a Toledo (EFE/Ismael Herrero)

 

L'operadora espanyola ja sap que se li acaba el monopoli i que la francesa SNCF i Air Nostrum, de la mà de Trenitalia, seran rivals en l'alta velocitat.


Més de 500 milions de passatgers

L'any 2018, ha explicat Ábalos, Renfe ha tingut unes xifres rècord d'usuaris: 511 milions de passatgers en total, i 22, en l'alta velocitat.

El ministre de Foment en funcions també ha declarat que compten a augmentar les inversions ferroviàries per millorar les Rodalies i els corredors de mercaderies.

ARXIVAT A:
Mobilitat
Anar al contingut