Madrid

Aprovada una llista de set documents vàlids per a l'empadronament d'immigrants per omissió

El ministre de Treball i Afers Socials, Jesús Caldera, ha anunciat que el certificat corresponent al tràmit d'haver sol·licitat en un ajuntament l'empadronament per omissió, juntament amb el contracte de treball, seran suficients per iniciar el tràmit de la regularització de treballadors immigrants. Per la seva banda, el Consell de l'Empadronament ha fet pública una llista de set documents que els ajuntaments podran validar a partir de dilluns, entre els quals hi ha una targeta sanitària o una ordre d'expulsió per estada irregular no executada.

Actualitzat
Per demanar l'alta de l'empadronament per omissió, Caldera ha explicat que s'hauran de presentar a l'Ajuntament alguns dels set documents d'una llista que aquest dijous ha tancat la comissió permanent del Consell d'Empadronament, entre els quals hi ha una carta sanitària o una ordre d'expulsió no executada per estada irregular. Caldera ha reiterat que "ningú s'amoïni pel temps", ja que passat el 7 de maig, data límit del procés extraordinari de regularització, encara es podrà presentar el certificat d'empadronament i el d'antecedents penals. Així doncs, finalment el Consell d'Empadronament ha fixat que la llista de set documents que seran acceptats als ajuntaments per la regularització dels immigrants que es vulguin acollir al procés que acaba el pròxim 7 de maig. Els immigrants que vulguin obtenir els papers de residència hauran de demostrar que resideixen al municipi abans del 8 d'agost. Per acreditar-ho podran presentar una targeta sanitària, una ordre d'expulsió per estada irregular no executada, una sol·licitud d'empadronament no resolta o denegada, la sol·licitud d'escolarització de menors, el certificat d'un informe dels serveis socials, l'alta laboral a la Seguretat Social o la sol·licitud d'asil. La data d'alta en el padró serà del dia que se sol·liciti, però el certificat d'empadronament incluirà referència als documents citats, que hauran de ser els originals o bé una còpia compulsada. Com a últim requisit, els documents hauran d'haver estat emesos per una administració pública espanyola i contenir les dades d'identificació de l'interessat.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut