Un Boing 787-3 Dreamliner d'Air Europa
Un Boing 787-3 Dreamliner d'Air Europa

5 dies de vaga a Air Europa i Vueling canviarà vols per les aturades a França

Vueling ajustarà l'operativa entre el 21 d'abril i el 10 de maig per "minimitzar les possibles afectacions" per la vaga de tripulants de cabina del sindicat SNPNC-FO  a França

RedaccióActualitzat

Dues companyies que operen a l'aeroport del Prat es veuran afectades per les vagues dels pròxims dies. Els pilots d'Air Europa --amb vols a Madrid i Palma-- han convocat cinc dies d'aturades la primera setmana de maig. Vueling no té cap vaga, però es veu afectada per les protestes dels tripulants de cabina a França i ha anunciat que ajustarà l'operativa.

El sindicat de pilots Sepla ha convocat vaga a Air Europa de l'1 al 5 de maig a tots als aeroports on opera d'Espanya.

El calendari de la vaga coincideix amb el pont festiu de l'1 de Maig.

Els pilots tenen un conflicte obert amb la direcció de l'empresa per la pèrdua de drets laborals que consideren que ja tenien consolidats. Acusen la companyia de voler augmentar els beneficis apujant els preus dels bitllets i retallant les condicions de treball.

A més, se senten discriminats per l'empresa perquè, asseguren, són l'únic col·lectiu laboral afectat per com va actuar l'aerolínia a les diferents negociacions que ha tingut de revisions salarials.

Canvis als vols de Vueling

La companyia Vueling, la que opera més vols des de l'aeroport de Barcelona, ha explicat que ajustarà l'operativa entre el 21 d'abril i el 10 de maig per "minimitzar les possibles afectacions" per la vaga de tripulants de cabina del sindicat SNPNC-FO  a França.

Els treballadors francesos han convocat aturades per als dies 21, 22, 23, 28, 29, 30 d'abril i 1, 6, 7, 8 de maig i avisen que podrien allargar les protestes.

L'empresa té uns 190 tripulants de cabina i el 90% s'han adherit a la vaga, segons ha assenyalat un delegat sindical a mitjans locals francesos.

L'aerolínia explica que informarà els passatgers afectats de les opcions disponibles que inclouen el reemborsament del cost del bitllet, transport alternatiu fins a la destinació final o canvi de vol a una data posterior.

Com en el cas dels pilots d'Air Europa, SNPNC-FO reclama millores salarials per als auxiliars de vol. A més, denuncia nombrosos errors a les nòmines.

També protesten pels canvis d'horaris que diuen que es troben sovint en un mateix mes i que "no es respecta la desconnexió durant els dies de descans".

ARXIVAT A:
AeroportsAeroport del Prat
Anar al contingut