TV3 tanca el mes d'agost amb una quota del 9,4%

TV3 lidera el rànquing del programa més vist en 30 dels 31 dies d'agost. TV3 domina el rànquing dels programes més vistos del mes amb 13 emissions. Sis dels deu programes més vistos són de TV3. La transmissió de TV3 del partit Sevilla-Barça de la Supercopa d'Espanya, programa més vist del mes d'agost. TV3 lidera les franges de migdia-tarda i la de "prime time" i nit. Els informatius de TV3, líders en totes les seves edicions. El 3/24 és el canal informatiu de referència i tanca amb una quota de l'1,4%. El Super3/33 es manté amb un 1,2% i Esport3 creix una dècima i tanca amb un 0,8% de quota. TV3 és la cadena generalista més ben valorada segons el panel GFK. Els informatius es mantenen al capdavant d'aquest rànquing i lideren en credibilitat i imparcialitat.

En un mes d'agost marcat pels Jocs Olímpics de Rio i la baixada del consum televisiu, TV3 tanca amb una quota del 9,4% i és la cadena que millor resisteix la pèrdua d'audiència que afecta la majoria de les generalistes. TV3, que continua dominant l'audiència de la temporada, lidera el rànquing del programa més vist en 30 dels 31 dies del mes d'agost i domina el rànquing dels 40 més vistos, on hi col·loca 13 programes, sis dels quals, inclòs el primer, se situen en les deu primeres posicions. Els informatius dominen en totes les seves franges d'emissió a més de ser valorats com els més creïbles i imparcials. TV3 domina l'audiència en les franges de migdia-tarda i "prime time" i nit.

La baixa d'audiència d'aquest mes d'agost ha afectat les grans cadenes generalistes. T5, que és la que pateix més pèrdues, obté una quota del 10,2%, seguida d'A3, que també decreix i tanca amb un 9,8%. La 1, juntament amb Teledeporte, és una de les grans beneficiades pels Jocs Olímpics de Rio i tanca el mes amb una quota del 7,8%. La segueixen Cuatro, amb un 6,8%, i La Sexta, amb un 5,9%

 

Pel que fa als canals temàtics, el 3/24 ha tancat el mes d'agost amb una quota de l'1,4%, continua sent el canal de referència informativa dels espectadors catalans i dobla el seu directe competidor. El canal Super3/33 es manté en un 1,2% i Esport3 tanca el mes amb una quota del 0,8%, una dècima més que al juliol.

 

Aquest mes d'agost, TV3 ha situat 13 programes en el rànquing dels 40 de més audiència. TV3 també lidera el rànquing del programa més vist del dia en 30 de les 31 jornades d'agost. En l'aspecte qualitatiu, segons el panel GFK, TV3 continua sent la televisió generalista més ben valorada amb una qualificació de 8,3.

 

Els "TN", programa més vist del dia

 

El programa més vist del dia ha estat de TV3 en 30 dels 31 dies de agost. Els informatius han encapçalat el rànquing dels més vistos en 27 ocasions. Els altres tres programes que han estat el més vist del dia són transmissions esportives: els partits d'anada i tornada de la Supercopa d'Espanya entre el Sevilla i el Barça, i el que  van disputar els blaugranes contra la Sampdoria en el Trofeu Joan Gamper.

 

El "TN migdia" ha liderat 18 dies; el "TN cap de setmana migdia", cinc; el "TN vespre", tres; i el "TN cap de setmana vespre", un.

 

Els "Telenotícies" de TV3 mantenen el lideratge en l'àmbit informatiu en totes les edicions i també tenen una excel·lent valoració qualitativa en l'índex GFK, amb un 8,5, a força distància dels de la competència.

 

El programa més vist del mes és de TV3

 

TV3 situa 13 programes en el rànquing dels 40 més vistos del mes de agost. Dels 10 programes més vistos, 6 són de TV3. El partit d'anada de la Supercopa d'Espanya entre el Sevilla i el Barça, que es va jugar el dia 14, és el programa més vist amb una audiència de 654.000 espectadors i una quota del 30,2%. El segueixen les edicions del "TN migdia" del dia 30 d'agost, amb 491.000 espectadors i una quota del 24,6%, i la del "TN vespre" d'aquell mateix dia, amb 444.000 espectadors i una quota del 21,2%. A continuació, i com a quart programa més vist, el partit que va enfrontar Barça i Sampdoria en el Trofeu Joan Gamper, que va tenir una audiència de 432.000 espectadors i una quota del 23,2%. Entre els deu programes més vistos també hi ha l'edició del "TN cap de setmana migdia" del diumenge 7 d'agost, amb 388.000 espectadors i una quota del 23,4%, i el capítol de "Còmics" dedicat a "La Trinca", que va tenir una audiència de 373.000 espectadors i una quota del 15,1%.

 

Informatius líders

 

Les diferents edicions dels "Telenotícies" de TV3, a més de situar-se com a programes més vistos del dia i figurar en el rànquing dels de més audiència del mes, lideren amb claredat les seves franges d'emissió amb quotes d'audiència superiors a les dels seus competidors. El "TN comarques", aquest mes d'agost, tanca amb una mitjana mensual del 17%, mentre que el "TN migdia" ho fa amb un 23,3%. L'edició del "TN vespre" se situa en una mitjana del 18,6% i, pel que fa al cap de setmana, el "TN cap de setmana migdia" tanca amb un 21,4% i el "TN cap de setmana vespre" amb un 15,8%.

 

Líder de les franges de migdia-tarda i la de "prime time" i nit

 

El domini de TV3 també es fa palès en les franges de migdia-tarda i la del "prime time" i nit. La franja compresa entre les 14.00 i les 18.00, durant aquest mes d'agost, ha estat de TV3 que ha obtingut una mitjana del 13,3% de quota. El domini de TV3 també és clar en la franja que s'inicia a partir de les 21.00 i s'allarga durant tota la nit i matinada, fins a les 02.30. En aquest cas la mitjana és del 9,5%.

 

El canal informatiu 3/24 tanca l'agost amb un 1,4% i dobla la quota del seu competidor directe. La cobertura de l'actualitat que ofereix el canal informatiu de TV3 confirma el lideratge i referma la confiança dels espectadors en el 3/24 com a referència informativa.

 

Esport3 tanca el mes amb una quota del 0,8% i creix una dècima respecte al mes de juliol, tot i l'efecte dels Jocs Olímpics.

 

El Super3/33 es manté en l'1,2% de quota. L'apartat del Super3, específicament dedicat als menuts, en la franja de 4 anys i més manté la quota de l'1,3%.

 

TV3, la cadena generalista més ben valorada

 

Un mes més, segons el panel de GKF, TV3 continua sent la cadena generalista més ben valorada, amb una qualificació de 8,3, una dècima al darrere del 33, que, empatat amb La 2, se situa com la més ben qualificada. Pel que fa a les generalistes, cinc  dècimes al darrere de TV3, se situa La 1, amb una qualificació de 7,8. La segueixen La Sexta i Antena 3, amb un 7,6 de valoració. Cuatro rep un 7,5 i tanca aquest rànquing T5, amb un 7,3.

 

Els informatius de TV3 són els més ben valorats: reben una qualificació del 8,5, molt al davant dels seus competidors, i tornen a liderar els rànquings en credibilitat i imparcialitat, segons el panel qualitatiu de GFK.

 

"Telenotícies", "Cites", l'atracament d'una joiera i els infantils del Barça dominen a la xarxa

 

A la xarxa, el vídeo de la detenció dels atracadors d'una joiera del passeig de Gràcia de Barcelona és el més vist del mes amb 34.984 visualitzacions i 29.144 usuaris únics. Destaca també, com a tercer més vist, el vídeo que recull el moment en què els jugadors de l'equip infantil del Barça, guanyadors de la World Challenge Cup celebrada a Tòquio, consolen els seus adversaris japonesos, els quals van vèncer en la final. Aquest moment va tenir 21.472 usuaris únics que van realitzar 23.483 visualitzacions.

 

Pel que fa a programes, el més vist són els vídeos dels "Telenotícies", amb 301.844 usuaris que han fet 506.789 reproduccions. A continuació hi ha les sèries del Super3, amb 62.370 usuaris únics i 644.028 visualitzacions; "Cites", amb 49.154 usuaris que han fet 199.234 reproduccions. Com a curiositat, "Plats bruts" ha tingut 30.364 usuaris únics que han fet 171.991 visualitzacions.

 

Malgrat les vacances d'agost, durant les quals molts ciutadans marxen a l'estranger o abandonen la primera residència, la CCMA, en total, ha tingut 888.658 usuaris únics que han fet 3.888.830 visualitzacions.

 

tv3.cat
Anar al contingut