Neymar, el nou noi d'or del màrqueting futbolístic (EFE)
Futbol

Nike es planteja fer passar Neymar al davant de Cristiano Ronaldo

L'excel·lent rendiment de barcelonista aquesta temporada ha situat la seva imatge comercial pel damunt de la del portuguès, que ha entrat en declivi

Actualitzat

La marca Nike, la més important del món vinculada a l'esport juntament amb Red Bull, està considerant fer canvis pel que fa a les estratègies comercials en el negoci futbolístic. La multinacional de roba i complements ha tingut Cristiano Ronaldo com a icona publicitària al màxim nivell els últims anys. Fins al punt que li va crear una marca a mida, CR7, tal com havia fet abans amb el millor esportista de la història, Michael Jordan.

Alguns analistes de l'empresa han estimat que ja és hora que Neymar passi a desenvolupar aquest paper, i deixar en un pla secundari el portuguès, que sembla en declivi en l'àmbit individual, de club i de selecció.

Les raons per prendre aquesta decisió estarien basades en el fet que el davanter del FC Barcelona s'ha acabat de confirmar com una estrella mundial aquesta temporada. El seu rendiment esportiu està en ascens i això va lligat a un potencial comercial més alt. A més, pot vincular la seva imatge a una institució d'èxit com el club blaugrana, també patrocinat per Nike, com la selecció del Brasil, que ja ha deixat enrere la desfeta de l'últim mundial.

D'altra banda, els insistents rumors sobre el futur de Cristiano, que el situen fora d'un club tan mediàtic com el Reial Madrid, no ajuden a la seva continuïtat. Contràriament a això, arran de la recent lesió de Lionel Messi (representat del competidor Adidas), Neymar ha demostrat que és un esportista capaç de fer un pas endavant i convertir-se un referent, fins i tot quan es tracta de ficar-se en la pell del millor futbolista del món.

Amb els Jocs de Rio en l'horitzó, tot apunta que Neymar serà el nou ambaixador de Nike en el món del futbol.

Anar al contingut