Tres hores sense alta velocitat entre Barcelona i Madrid per una avaria a la catenària

Un despreniment de la catenària a la línia Madrid-Saragossa-Barcelona ha deixat aturat damunt la via un tren de Ouigo a l'altura d'Ariza, a l'Aragó, que ha interromput tres hores la circulació de combois i ha acabat afectant 20.000 usuaris de Renfe

RedaccióActualitzat

Una avaria a la catenària, que s'hauria desprès segons Adif, ha deixat sense servei la línia de tren d'alta velocitat entre Barcelona i Madrid. Un comboi de la companyia Ouigo, sense tensió elèctrica a causa de l'incident, ha quedat aturat a l'altura d'Ariza, a l'Aragó.

La incidència ha passat quan faltaven pocs minuts per a les tres de la tarda d'aquest dissabte i, des d'aquell moment, ha quedat sense servei la línia Madrid-Saragossa-Barcelona, ni d'AVE ni de Ouigo.

Mentre no s'ha solucionat del tot el problema a la catenària, també han quedat afectats els horaris dels trens de llarga distància que sortien des del nord i el sud de la península, i des de Marsella. Es calcula que l'avaria ha repercutit en 20.000 usuaris de Renfe que tenien bitllets d'AVE, Alvia i Avant.
 

 

Aturats sense aire condicionat

El tren de Ouigo afectat per l'avaria ha quedat aturat sobre la via amb els passatgers a dins, alguns dels quals denunciaven que no hi funcionava l'aire condicionat.

Al voltant de les sis de la tarda, els tècnics d'Adif han confirmat que ja es podia restablir la circulació en una de les vies. Primer ha calgut fer el transbordament dels viatgers del tren aturat i, progressivament, s'ha recuperat la circulació de trens d'alta velocitat en el tram aragonès de la xarxa. 

Durant el transcurs de la tarda, els tècnics d'Adif han seguit treballant per retirar el comboi accidentat i recuperar el trànsit dels trens d'anada i tornada.  

Per ara, es desconeixen les causes que han provocat el despreniment del cablejat. Al llarg de tres hores, en diverses piulades a la xarxa, els passatgers han mostrat vídeos i fotografies en què es veien fora dels vagons, suportant una intensa calor. 

Altres aportacions a la xarxa social immortalitzaven com havia quedat enredat el cable elèctric a la part central del comboi. Ouigo, assenyalant directament Adif, ha atribuït la caiguda de la catenària a un "error en la infraestructura" de la línia.

Després de gairebé dues hores d'incertesa, una de les passatgeres ha enregistrat l'arribada d'un tren alternatiu, que ha vingut a recollir-los:

I poc després, un altre vídeo a Twitter ensenyava com els passatgers ja eren dalt del tren on han transbordat:


Retards i transports alternatius

Els operadors han assegurat que els viatgers que estaven esperant trens a la xarxa ferroviària han estat informats de l'avaria a través de tots els canals de comunicació i d'atenció al client.

Per la seva banda, Renfe ha comunicat que gestionava serveis alternatius per carretera per als viatgers dels trens de la companyia afectats per la interrupció de la circulació. 

Renfe també ha informat que té habilitats canvis i anul·lacions sense cost i manté el compromís voluntari de puntualitat, que contempla la devolució del preu del bitllet en percentatges que poden arribar fins al 100% i que oscil·len en funció del temps del retard.

ARXIVAT A:
AVETransport públic
Anar al contingut