El debat del 21D, marcat pels pactes postelectorals i la confrontació entre blocs
Un moment del debat electoral d'aquest dilluns

Més de 180.000 tuits sobre el debat del 21D

El debat de TV3 i Catalunya Ràdio s'ha convertit en el programa de TV3 més comentat de la història a la xarxa i, amb 683.000 espectadors de mitjana i un 26,5% de quota de pantalla, és el programa més vist aquest dilluns

Actualitzat

El debat del 21D de TV3 i Catalunya Ràdio ha estat líder indiscutible d'audiència televisiva aquest dilluns amb 683.000 espectadors de mitjana i un 26,5% de quota de pantalla. Un total de 1.656.000 espectadors van connectar en algun moment amb el programa, que ha registrat millors dades que el darrer debat electoral del 2015, quan hi va haver 610.000 espectadors de mitjana i un 22.3% de share.

Així, el debat es va iniciar amb un gruix important d'espectadors, 818.000, i amb una quota de pantalla del 27,3%, que es manté fins al tall publicitari. Després, baixa el nombre d'espectadors, però supera amb comoditat la competència.

El "Més 324", amb un 15,7% de quota de pantalla, registra un gran resultat i se situa segon de la franja, només al darrere d'"Operación Triunfo", que va obtenir un 16.6%. Tot i que perd quota de pantalla, manté el nombre d'espectadors.

Rècord a la xarxa 

S'han fet 180.400 tuits sobre el debat del 21D de TV3 i Catalunya Ràdio, 9.000 piulades més que en l'últim debat, el de les eleccions del 27 de setembre del 2015. Aleshores se'n van fer 171.000. El debat d'aquest dilluns es converteix, així, en el programa de TV3 més comentat de la història a la xarxa. Els comentaris sobre l'emissió han obtingut 25,8 milions d'impressions a Twitter.

Segons dades de Kantar Media Espanya, la conversa sobre el debat ha tingut pics del 44% de share social, és a dir, de totes les piulades sobre programes de televisió a Espanya, el 44% han arribat a fer referència al debat de TV3 i Catalunya Ràdio.

Més de 30.000 usuaris únics han participat en la conversa. El minut d'or ha estat a les 23.07, moment en què s'han fet 1.733 piulades. La majoria de missatges d'aquell moment feien referència al comentari de Xavier García Albiol sobre un taxista preocupat per la seva mare, que espera una pròtesi des de fa mesos.

L'usuari de Twitter més mencionat ha estat el d'Inés Arrimadas, present en un 11,5% de les piulades de la nit. La segueixen Marta Rovira (4,8%), Xavier García Albiol (4,4), Miquel Iceta (4,3%), Jordi Turull (4,3%), Xavier Domènech (3,3%) i Carles Riera (2,5%). Tot i no participar en el debat, també s'ha mencionat els usuaris d'Oriol Junqueras (2%) i Carles Puigdemont (1,3%). En el debat de les eleccions del 27S, Arrimadas va ser la segona més mencionada (5,9%), darrere de Raül Romeva (10,2%).

Més enllà dels noms dels candidats i dels partits, les paraules més freqüents han estat votar (que ha aparegut 7.449 vegades), república (6.132), govern (4.919) i procés (4.187).

El hashtag #DebatTV3 ha estat trending topic mundial. Ha ocupat la segona posició del rànquing.

El debat, des de dins a Facebook i en directe a Twitter

Durant el tall publicitari del debat, el 324.cat ha mostrat què passava dins el plató a través de la seva pàgina de Facebook. Més de 180.000 usuaris ja han vist la publicació, que incloïa l'emissió en directe amb entrevistes als candidats.

 

 

El debat també s'ha pogut veure en directe a través de Twitter i Periscope, amb més 582.000 espectadors.

 

ARXIVAT A:
Digital Xarxes socials Eleccions 21D
Anar al contingut