Barcelona

L'aeroport del Prat tanca un any rècord, però més depenent encara del "low-cost"

L'aeroport barceloní superarà els 47 milions de passatgers, al voltant d'un 7% més

Iván GutiérrezActualitzat

L'aeroport del Prat viu dies de comiats i benvingudes. Uns dies que acabaran de posar la cirereta a un any rècord per a la instal·lació. El 2017 tancarà, segons les previsions, amb més de 47 milions de passatgers, tres milions més que l'any passat, i es consolida com el setè amb més trànsit d'Europa.

Un any en què el "low-cost" ha trepitjat encara més fort amb l'arribada de Level i Norwegian amb els vols de llarg radi a baix cost i que han posat la nota positiva a altres fets, com les nombroses vagues com la d'Eulen als controls de seguretat.

De fet, les aerolínies "low-cost" són les que en deu anys han transformat totalment l'aeroport, un fet que no ha afectat tant Barajas en l'àmbit positiu i negatiu. Si, el 2007, el Prat tenia 32 milions de passatgers, el creixement de Barcelona ha estat fulgurant i ha guanyat 15 milions de passatgers, un 43% més. Barajas ha tornat a números precrisi, i, si el 2007 tenia 52 milions de passatgers, acabarà l'any superant els 53 milions d'usuaris.

 

 

En aquest temps, el "low-cost" ha passat, a Barcelona, del 40% a més del 65% del trànsit total a l'aeroport barceloní. Això ha provocat que moltes companyies de bandera com Aerolíneas Argentinas o IcelandAir hagin deixat de volar al Prat davant la pressió de les "low-cost". Un altre cas és el d'Airfrance, que operarà directament amb la seva filial.

Però el creixement té un preu. El fet que l'oferta sigui, sobretot, d'aquest tipus de companyies, fa que la possibilitat que sorgeixin crisis operatives augmenti. Aquest tipus de companyies ajusten al màxim la seva operativa, i això deriva en problemes com els de Vueling fa dos estius o les cancel·lacions de Ryanair fa només uns mesos. Llums i ombres d'un any en què la vaga del personal de seguretat d'Eulen, així com els atemptats, també han marcat l'aeroport i el seu creixement.

Ara per ara, des del 22 de desembre fins al 8 de gener hi haurà més de 13.000 moviments entre comiats i benvingudes fins al 8 de gener, és a dir, més de 2 milions de passatgers que arribaran o sortiran de Barcelona en avió.

 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut