El síndic d'Aran critica que el transit massiu de camions a l'N-230 és incompatible amb l'accés de turismes

ACN Vielha.-Un nou accident d'un camió bolcat a l'N-230, a Arén de Noguera, aquest dijous, ha portat al síndic d'Aran, Carles Barrera, a expressar el seu malestar amb la reiteració d'accidents de vehicles de transport pesat a aquesta carretera. Barrera ha dit que l'N-230 ha arribat al ''col·lapse'', ja que suporta el pas de més de 500 camions de grans dimensions diàriament, i això la fa incompatible amb el trànsit de turismes que s'adrecen a comarques com l'Alta Ribagorça o la Val d'Aran com a destí turístic. El síndic d'Aran, ha afirmat que ''la freqüència d'accidents de vehicles pesants ens fa dir amb tota rotunditat, que aquest tram de l'N-230 és absolutament incompatible amb un accés del segle XXI als territoris del Pirineu de Lleida''.

L'accident de camió d'aquest dijous, que ha mantingut l'N-230 tallada durant vàries hores en ambdós sentits de la marxa ha provocat el malestar del síndic. Fa uns mesos el síndic d'Aran va assistir a una reunió a la Diputació de Lleida, convocada per les Diputacions de Lleida i Osca, on els assistents van posar de manifest la preocupació per la inseguretat viària d'aquesta carretera en aquest tram i la incompatibilitat de la densitat del transport pesat per la carretera amb l'accés a la part del Pirineu que majoritàriament té els seus ingressos basats en els serveis i el turisme.A partir d'aquesta reunió el Conselh Generau d'Aran va prendre la decisió d'encarregar un estudi de millora d'aquest tram de l'N-230 (Arén- boca sud del túnel de Vielha), sobretot buscant trams per a la construcció d'un tercer carril per al transport pesat per possibilitar els avançaments de turismes sense posar en risc la seva seguretat.Aquest projecte es troba en una fase molt avançada de redacció per presentar-lo abans de finals de setembre als Serveis Tècnics de la Diputació de Lleida amb la demanda al president de la Diputació de convocar una nova reunió amb els representants de tots els municipis afectats, per aconseguir que la proposta compti amb el vistiplau per donar-li trasllat al Ministeri de Foment.El síndic ha explicat que aquesta proposta planteja minimitzar l'impacte ambiental, optimitzar els trams on la construcció del tercer carril representi una inversió sostenible i generar trams de seguretat d'avançaments per evitar l'actual estrès i nerviosisme dels conductors de turismes que han de suportar molts kilòmetres circulant darrere d'un o diversos vehicles de gran tonatge sense trobar el moment de poder-los avançar amb les suficients garanties de seguretat.

Anar al contingut