Divergència d'opinions entre els partits polítics sobre la privatització de l'aeroport del Prat

L'anunci del president del govern espanyol de privatitzar per la via de la concessió la gestió de l'aeroport de Barcelona i Madrid ha provocat reaccions contraposades. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, s'ha mostrat satisfet amb la decisió, però ha reivindicat la presència de les institucions catalanes, especialment de l'Ajuntament, en la gestió. CiU, reticent, espera conèixer quin serà el paper que hi desenvoluparà la Generalitat.
Divergència d'opinions entre els partits polítics sobre la privatització de l'aeroport del Prat
Barcelona

Divergència d'opinions entre els partits polítics sobre la privatització de l'aeroport del Prat

L'anunci del president del govern espanyol de privatitzar per la via de la concessió la gestió de l'aeroport de Barcelona i Madrid ha provocat reaccions contraposades. L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, s'ha mostrat satisfet amb la decisió, però ha reivindicat la presència de les institucions catalanes, especialment de l'Ajuntament, en la gestió. CiU, reticent, espera conèixer quin serà el paper que hi desenvoluparà la Generalitat.
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge
El secretari general adjunt de Convergència Democràtica, Felip Puig, considera "una amenaça molt greu" que l'aeroport del Prat passi a tenir una gestió privada com ha anunciat José Luís Rodríguez Zapatero. En declaracions al programa "L'oracle" de Catalunya Ràdio, Puig ha demanat com a última petició al president en funcions, José Montilla, "que eviti amb els 25 diputats del Partit Socialista a Madrid que el govern central pregui aquesta decisió".

Puig ha insistit que una privatització de l'aeroport no respondria als interessos de país, i ha alertat que amb la decisió del president Zapatero es perdria l'oportunitat de convertir el Prat en un gran centre de connexions internacional. De la seva banda, Josep Antoni Duran i Lleida s'ha mostrat més prudent i ha dit que ara cal veure quin paper tindrà el govern català en el nou model de gestió.

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha dit que està satisfet amb l'anunci, però ha reclamat que l'Ajuntament també el pugui gestionar. "Vull compartir amb altres entitats la gestió individualitzada del nostre aeroport. És un bon pas si se'ns dóna més capacitat per gestionar una peça que no només és una infraestructura, sinó que és un dels eixos més estratègics pels pròxims anys", ha afegit.

De manera ben diferent s'ha posicionat l'alcalde del Prat de Llobregat. Lluís Tejedor s'ha mostrat contrari a la privatització de l'aeroport de Barcelona. Considera que s'ha fet a corre-cuita i amb l'única finalitat de recaptar diners. Tejedor ha recordat que les institucions públiques catalanes havien arribat a un acord perquè un consorci gestionés l'aeroport del Prat. Amb la proposta plantejada per Zapatero tot això se'n va a norris. "L'ordre de la decisió és equivocat. Hi ha una improvisació. El que tocaria fer és definir el model de participació de les institucions catalanes i després veure de quina manera poden entrar empreses a assumir una certa responsabilitat de gestió". L'alcalde del Prat de Llobregat ha acusat Zapatero d'incomplir una vegada més els compromisos adquirits amb Catalunya.

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha qualificat de "notícia important" la proposta del govern espanyol de permetre la privatització parcial d'Aena perquè "representa un canvi en la política que havia mantingut" l'executiu central fins ara per mantenir Aena com "una estructura molt centralitzada i estatal". A més, això facilitarà que els aeroports de Madrid i Barcelona puguin competir entre ells. Nadal, però, ha instat el president del govern espanyol a aclarir l'"única incògnita": "quin seria el paper institucional de la Generalitat en els temes que concerneixen l'aeroport del Prat". El titular en funcions de Política Territorial creu que això es podria resoldre a través d'un comitè aeroportuari de caràcter territorial en el qual el govern autonòmic tingués una presència determinant.

En declaracions a TV3, el president d'ERC, Joan Puigcercós, ha assegurat que el debat no ha de ser tant si la gestió de l'aeroport del Prat està en mans públiques o privades, sinó que ha d'estar a les mans d'algú que defensi els interessos de Catalunya. Puigcercós considera que el més beneficiós seria que Barajas i el Prat estiguessin gestionats per empreses diferents. "Si es privatitza amb una empresa que gestiona el de Barajas no solucionarem res. Aquí el problema és que la direcció de l'aeroport del Prat s'ha de decidir des de Catalunya", ha sentenciat.

El secretari general d'ICV, Joan Herrera, ha lamentat la privatització del Prat, la qual ha titllat de l'"enèsim gir a la dreta de Zapatero". Herrera s'ha mostrat preocupat perquè el president del govern espanyol aposti "exclusivament" per la privatització. "Aquest govern que es reclamava d'esquerres ha perdut el nord per fer polítiques pròpies d'un govern conservador", ha afegit  Herrera.

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS