Un dia de col·lapse de trànsit a la Ronda de Dalt
Un dia de col·lapse de trànsit a la Ronda de Dalt
Barcelona

Barcelona estudia restringir la circulació de vehicles per matrícules els dies de més contaminació

És una de les propostes que ha fet el grup d'experts per reduir els índexs de contaminació atmosfèrica a la ciutat

RedaccióActualitzat

Barcelona es planteja restringir la circulació de vehicles a la ciutat els dies de més contaminació, quan se superin els llindars marcats per la Unió Europea. És una de les propostes que ha fet el grup d'experts per reduir els índexs de contaminació atmosfèrica a la ciutat i que el govern d'Ada Colau estudiarà ara com aplicar. Els llindars se superen entre 2 i 4 dies a l'any.

Un dels plantejaments, segons ha avançat l'ajuntament, és permetre la circulació només a les matrícules parells o senars. Una altra idea és regular l'aparcament per als no residents, prohibir la càrrega i descàrrega de 7 a 11 del matí, limitar l'accés a la ciutat mitjançant els semàfors, regular la circulació de taxis buits en algunes zones, reconvertir carrils de circulació a carrils bici o incrementar el transport públic en alguna zona.

Totes aquestes mesures estan pensades per la contaminació per diòxid de nitrogen. En cas de contaminació per partícules en suspensió, es podria limitar a 30 km/hora la velocitat màxima les vies principals, sempre que no s'hagi activat també el protocol per l'altre tipus de contaminació.

L'Ajuntament assegura que l'objectiu el consistori és "no arribar a situacions episòdiques", és a dir, no superar els llindars. El consistori remarca que calen "canvis estructurals", sobretot "el model actual de mobilitat", per reduir la contaminació.

Anar al contingut