Imatge dels artistes cantant la cançó de l'espot de La Marató amb Jordi Cubino
Imatge dels artistes cantant la cançó de l'espot de La Marató amb Jordi Cubino
Arrenca la campanya d'aquesta edició excepcional de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio

TV3 estrena aquest vespre l'espot de La Marató 2020: "Serem més forts"

Avui arrenca la campanya d'aquesta edició excepcional de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio. Serà pels volts de les 22.00, al final del "TN vespre", amb l'estrena de l'espot d'enguany: un crit a la participació per la Covid-19 amb un himne coral de l'escena musical catalana. Més tard, el programa "Al cotxe" emetrà un especial amb un viatge coral i reflexiu de vuit dels artistes que han participat en el rodatge.

Aquest vespre, a "La contra" del telenotícies, Toni Cruanyes donarà pas al videoclip de La Marató 2020: "Serem més forts", interpretat per grans veus i grups del panorama musical català. Els cantants Miki Núñez, Suu, Elena Gadel, Lildalmi, Gemma Humet, Antonio Orozco, Nina, Dyango, Marina Prades, Eduard Costa, Joan Garrido, Sicus Carbonell, Ferran Massegú, Joan Rovira, Ju, Aiala, David Busquets i Sara Terraza, i els grups Buhos, Las Migas, Doctors Prats, La Follie, Maruja Limón i Els Catarres es posen al servei de La Marató en una composició original de Jordi Cubino per a aquesta ocasió.

Aquesta peça posa la banda sonora al "claim" d'aquesta edició: "Aquesta Marató toca a tothom", un  missatge que interpel·la directament a tota la ciutadania i que es converteix en una crida a la participació. Per elaborar la campanya de La Marató, l'àrea de Promoció i Estratègia de Marca ha treballat conjuntament amb l'agència creativa Ogilvy, amb Camil Roca com a director creatiu, i la productora Oxígeno.

Més tard, a partir de les 23.00, "Al cotxe!" emetrà un programa especial en què Eloi Vila es desplaça a l'escenari de la gravació, al Parc Audiovisual de Catalunya, a Terrassa, per parlar amb alguns dels artistes que van participar en el rodatge. Seran vuit converses, amb veus com la d'Èric Vergés, d'Els Catarres; Elena Gadel i Dyango, que faran un viatge coral i reflexiu amb Eloi Vila al voltant de la força de La Marató i la música, entre la pandèmia i l'esperança.

Amb l'inici de la campanya, comença el compte enrere cap a una nova edició de La Marató, que es farà el 20 de desembre. Laura Rosel, realitzadora d'"El matí de Catalunya Ràdio"; Raquel Sans, presentadora del "TN migdia" i directora dels últims programes especials sobre la Covid-19, i Mònica Terribas i Jordi Basté, que estan preparant un projecte per a TV3, seran els presentadors de La Marató de TV3 per a la Covid-19. Tots quatre, juntament amb Roger Escapa, que donarà el tret de sortida a aquesta edició des d'"El suplement" de Catalunya Ràdio.

La Marató 2020, sobre la Covid-19

L'edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio d'aquest any és excepcional, i per això ha començat abans la campanya de divulgació i sensibilització, i ja té obert el marcador per rebre donatius. Amb el lema "Aquesta Marató toca a tothom", s'interpel·la directament la societat i transmet la necessitat de participar-hi, mobilitzar-se, col·laborar-hi i ser solidaris, perquè afecta a tothom, en tots els àmbits.

Aquesta situació d'excepcionalitat a causa de la pandèmia del coronavirus SARS-CoV-2, i davant de la necessitat urgent d'avançar en la recerca, el Patronat de la Fundació La Marató de TV3 va decidir, el 21 d'abril, canviar el tema previst per a La Marató d'enguany per dedicar-lo a la Covid-19 i traslladar l'edició de la salut mental a l'any 2021, coincidint amb el 30è aniversari de La Marató.

Des de l'inici de la pandèmia a Catalunya, TV3 i Catalunya Ràdio han treballat intensament per donar resposta a les necessitats de la ciutadania, amb informació sobre tots els aspectes de la crisi pel coronavirus. Des de la mateixa exigència i responsabilitat de servei públic, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals posa La Marató al servei de les que ara són les màximes necessitats socials i de salut.

Fins al dia 20 de desembre, i més enllà, TV3, Catalunya Ràdio i la Fundació La Marató de TV3 centraran els esforços a sensibilitzar i divulgar sobre la Covid-19 i s'apel·larà a la solidaritat dels ciutadans per sumar recursos que permetin avançar en una recerca que millori la qualitat i l'esperança de vida de les persones afectades per aquesta malaltia de gran abast.

Des del 1992, La Marató ha recaptat prop de 202 milions d'euros i ha finançat 872 projectes de recerca, duts a terme per 1.369 equips, amb la implicació de 8.000 investigadors. Gràcies a la solidaritat ciutadana, el projecte s'ha convertit en una de les principals fonts impulsores de la recerca biomèdica a Catalunya i en una potent plataforma de sensibilització i divulgació social de les malalties tractades, que cada any és seguida per més de tres milions de persones

Enllaç a l'espot de La Marató 2020 (es podrà veure a partir de les 22.00):

https://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/lespot-de-la-marato-2020/video/6068079/

 

tv3.cat/marato

facebook.com/lamarato

twitter.com/la_marato

Anar al contingut