TV3 és la cadena que més creix i anota el millor maig des del 2011

La plataforma 3Cat bat rècords amb més de 21,6 milions de reproduccions i més de 3 milions de dispositius únics en un sol mes

TV3 és la cadena que més creix durant el darrer mes i registra la millor audiència d'un mes de maig des del 2011, amb una quota del 15,1% i a 6 punts de la següent cadena.   

Amb aquest, ja són 34 mesos consecutius en què TV3 és líder del day time, amb un 15,8% i a 6,5 punts d'Antena 3, i del prime time, amb un 16,2% i a 6,9 punts de la segona opció. A més, 13 dels 15 programes més vistos del mes de maig són de TV3, segons dades de Kantar. 

Maig és el millor mes des de l'estrena de la plataforma 3Cat, amb 21,6 milions de reproduccions i més de 3.100.000 dispositius únics en un sol mes, 491.000 més respecte a l'abril. 

Durant el mes de maig, el conjunt de 3Cat bat el rècord històric de reproduccions digitals en un mes i acumula més de 27,6 milions de reproduccions de vídeo i àudio.  

S'han fet més de 23 milions de reproduccions de vídeo i més de 15,4 milions de les quals són de consum a la carta, un nou rècord també pel que fa a aquest marcador, segons dades d'Adobe Analytics. 

L'aplicació mòbil de 3Cat també fa el rècord de dispositius únics des de l'estrena, amb gairebé 261.000 dispositius mensuals. 

A més, s'ha superat la barrera dels 4 milions d'hores mensuals de consum de programes en català a la plataforma, equivalents a 130.000 hores diàries de mitjana d'audiovisual en llengua catalana. 

TV3 és la cadena generalista més ben valorada del mes, amb un índex qualitatiu del 8,3. 

Els telenotícies també són els informatius més ben valorats del mes de maig, amb un índex del 8,4, segons el panel de GfK. 

Els especials informatius i "Tor", èxits del mes de maig 

La cobertura especial informativa del dia de les eleccions al Parlament de Catalunya iguala la millor audiència de la temporada, fins ara el dia de Cap d'Any, amb una quota mitjana del 19,5%. 

Tots els programes de TV3 del dia, des de les 08.00 i fins a les 00.00, van liderar les seves franges. L'audiència acumulada del dia d'eleccions entre TV3 i el 3/24 va ser de 2.321.000 espectadors, una nova suma rècord entre els dos canals. 

L'espai "E24: Els resultats" és el programa més vist del mes a l'emissió lineal, amb una quota del 37,6% i fins a 1.609.000 espectadors d'audiència acumulada, i el més vist en directe a la plataforma 3Cat, amb 89.435 dispositius únics. 

"Tor, una història de Carles Porta" és el programa més vist de maig a la plataforma en directe i a la carta, amb més d'1.580.000 reproduccions i 342.000 dispositius únics. Només el primer capítol, "Un cadàver a Tor", acumula més de 600.000 reproduccions des de la seva estrena.  

Els cinc vídeos més vistos de la plata forma d'aquest mes són els cinc primers capítols de "Tor". 

I el "Telenotícies vespre", segon programa més vist en directe i a la carta, anota la millor xifra de reproduccions des del març de 2020 per segon mes consecutiu. 

"Eufòria" ha acabat la tercera temporada amb més de 3,1 milions de reproduccions acumulades a la plataforma 3Cat i més de 30 milions a les plataformes externes. La gala final també ha liderat el seu darrer divendres amb un 17,1% de quota de pantalla, 558.000 espectadors acumulats i gairebé 29.000 dispositius únics connectats a la plataforma.  

L'estrena d'"El tros" ha liderat de forma destacada la seva franja d'emissió, amb una audiència acumulada de 625.000 espectadors i una quota del 14,5%. 

El canal infantil de 3Cat, SX3, lidera el públic infantil, d'entre 4 i més anys. Gairebé 2 milions de catalans connecten amb l'emissió lineal del SX3 durant el mes de maig, 125.000 més que el mateix mes del 2023. 

Gairebé 2 milions d'espectadors connecten amb Esport3, que anota la millor quota de pantalla des del maig del 2015, i els continguts esportius digitals han augmentat les seves reproduccions en un 37% respecte al mes anterior. 

Les emissions de la final de la Copa de Reina, la final de la Lliga de Campions femenina i la rua "Tricampiones" han liderat les seves franges amb audiències excel·lents i quotes de fins al 36% per a la competició europea. 

També la cursa del Gran Premi de Catalunya de MotoGP ha liderat la seva franja, amb un 18,9% de quota i 445.000 espectadors acumulats.  

"Com si fos ahir" és el programa més vist a la carta a la plataforma 3Cat, amb un històric de reproduccions de més de 17 milions. 

Pel que fa a les xarxes socials, s'han fet 145,4 milions de reproduccions de vídeo als perfils 3Cat. El més vist, la xiulada de l'himne a la final de la Copa de la Reina al compte d'Instagram d'Esport3, amb més de 2,4  milions de reproduccions.  

(Fonts: *Kantar, ind. 4 i + amb segones residències i convidats. Els programes que s'han emès en simultani per més d'una de les nostres cadenes i s'han vist per televisió apareixen al rànquing amb l'audiència total. **GfK és l'empresa multinacional alemanya d'investigació i anàlisi de mercat que elabora informes sobre les valoracions qualitatives dels espectadors. Algunes de les televisions públiques més importants d'Europa han fet servir l'estudi qualitatiu "Jurat d'espectadors", de GfK, com per exemple la britànica BBC, l'alemanya ZDF, la neerlandesa NPO, la irlandesa RTÉ, la belga VRT, la russa CTC i també la privada britànica ITV. Actualment, a més a més de TV3, la BBC i la neerlandesa NPO continuen fent-lo servir i s'hi han afegit les televisions públiques de Mèxic i de Singapur) 

#audiències3Cat  

Anar al contingut