L'alumnat del CITM UPC presenta el seu projecte per a la plataforma 3Cat

Gamificació de l'experiència d'ús de la plataforma de continguts.

Aquest mes de febrer, l'alumnat del Centre de la Imatge i la Tecnologia Multimèdia, CITM de la UPC, ha presentat el projecte final desenvolupat en el marc del laboratori d'innovació digital realitzat conjuntament amb 3Cat.

Aquest ha estat el resultat final d'uns prototips inicials que es van presentar a finals de novembre i que donaven solucions al repte que els va plantejar 3Cat: gamificar l'experiència d'ús de la nova plataforma de continguts. Amb el feedback rebut per part de 3Cat, els equips han continuat treballant durant aquests mesos en les línies suggerides per poder presentar definitivament el projecte final.

 

 

Durant la sessió, els estudiants han pogut presentar els resultats del projecte davant dels representants de 3Cat implicats en el projecte: Maties Ramos, cap de l'Àrea d'Innovació i Coneixement; Geni de Vilar, cap de l'Àrea d'Actius Digitals; Oriol Boira, cap del Departament d'Arts Digitals i Videojocs, i Txell Laborda, cap del Departament d'Estratègia i Disseny de Producte. Tots han valorat molt positivament els resultats i el valor d'aquesta iniciativa durant les diferents etapes de treball. "Ens heu donat petites espurnes d'idees que segurament anirem incorporant a la plataforma digital de 3Cat", ha explicat Geni de Vilar. Paraules que ha matisat Maties Ramos, cap d'Innovació a 3Cat: "Els prototips que ens han presentat són una font d'inspiració que estic segur que aportaran molt al futur de 3Cat." Per la seva banda, Oriol Boira ha fet referència a les adaptacions a les característiques de 3Cat que els estudiants han hagut de fer respecte als prototips inicials, i ha afegit: "Solucions molt concretes que ens han presentat avui i que totes i tots hem coincidit que ens han agradat molt".

Aquesta presentació ha estat el tancament del projecte en el qual l'alumnat que ha participat en el laboratori ha treballat col·laborativament en les diferents fases de desenvolupament. Els alumnes ha estat acompanyats durant tot el procés per part d'experts externs, professors del centre i professionals de l'empresa. Els professors Noemí Blanch, Irene Solà i Francesc Vilanova han estat els tutors del projecte que han organitzat en tres fases.

En una primera fase, els equips van analitzar diferents aspectes que influeixen en el disseny d'experiències gamificades i es van elaborar les primeres propostes pel disseny de l'experiència gamificada que es van presentar a 3Cat.  En la segona fase, es va realitzar una selecció i agrupació de propostes, amb l'objectiu de construir una narrativa i prototip conjunts. I en la tercera i última fase s'ha desenvolupat el prototip i la seva validació, així com la seva presentació final.

Els laboratoris del CITM són una estratègia d'innovació i de relació amb empreses i institucions, on s'aplica la metodologia docent d'aprenentatge basat en reptes. "Aquest tipus de laboratoris permeten a les empreses i a les institucions testejar i prototipar nous productes, processos o funcionalitats, a través de la mirada dels joves estudiants, amb l'acompanyament del professorat del centre, i sota l'objectiu d'innovar i transferir coneixement a les empreses", explica Carles Sora, director del CITM i impulsor d'aquest laboratori. David Sánchez, docent al Centre i coordinador del laboratori, afegeix: "El laboratori ens ha permès testejar noves metodologies i tècniques d'aprenentatge col·laboratiu. Són projectes fets a mida segons les necessitats de l'empresa que ofereixen una experiència d'aprenentatge única a l'alumnat".

Aquest projecte s'emmarca en el nou Pla Estratègic de 3Cat, que estableix la voluntat de connectar amb nou talent com a motor d'innovació i creativitat. Aquest pla busca desenvolupar sinergies i experiències de valor a través de la transferència de coneixement, especialment en l'àmbit del desenvolupament tecnològic, amb les universitats, que es converteixen en un dels eixos prioritaris del pla. 

Anar al contingut