La CCMA impulsa una nova OTT d'accés universal per garantir els continguts en català en l'entorn digital 

La presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà; el director de TV3, Sigfrid Gras, i el director de Catalunya Ràdio, Jordi Borda, han comparegut al Parlament davant la Comissió de Control de l'Actuació de la CCMA.  

Rosa Romà ha parlat del nou Pla Estratègic de la CCMA: "Volem ser allà on la ciutadania consumeix continguts. Adaptar-nos als seus hàbits, garantir el dret de la ciutadania a escollir continguts en català ja que les plataformes no ho garanteixen. Els mitjans que tenim si no els transformem tenen data de caducitat". 

En aquest sentit, Romà ha explicat: "La CCMA fa una aposta contundent pels continguts digitals." Ha reiterat que cal la creació d'una nova OTT catalana que sigui d'accés universal capaç de competir amb altres plataformes i garantir l'accés de la ciutadania a continguts en català en l'entorn digital. Una aposta, ha dit, ambiciosa, oberta a la promoció de continguts en català. "Volem ser el hub dels continguts en català, amb una plataforma transmèdia i interactiva".  

La OTT ha de ser, segons Romà "un instrument de cohesió social. Una OTT que sigui un servei de país. La finestra que serveixi a la ciutadania per accedir al contingut audiovisual en català des d'una missió de servei públic. 

Pel que fa a l'estratègia de xarxes socials, la presidenta de la CCMA ha dit: "Ens serveixen per crear comunitat perquè allà és possible i més fàcil la interacció; per posar continguts per un públic que els busca en aquests entorns, que picoteja continguts, i per donar a conèixer i generar tràfic cap als continguts de més profunditat perquè vagin a les nostres plataformes." I ha explicat que el consum de continguts de la CCMA a totes les xarxes socials ha crescut, de manera molt contundent a TikTok. 

Sigfrid Gras, preguntat sobre l'anime s'ha manifestat molt satisfet per l'aposta del Manga: "Hem recuperat el Manga en català". I ha donat dades que ho certifiquen i que corroboren l'aposta digital: "Fins a aquest dimarts al SX3 s'han fet gairebé un milió de reproduccions de video (956.000), la qual cosa demostra que hem encertat en aquest camí". Tot i que també ha reconegut que es difícil la negociació dels drets digitals perquè habitualment tenen una finestra de poc temps. Gras també ha volgut avançar alguns dels títols amb els que es comptarà de cara al nou any: "Black Clover", "Sakura", "Detectiu Conan" i "Ranma".  

Jordi Borda s'ha mostrat molt satisfet pels resultats de l'últim EGM: "Hem tingut un increment del 8,8% respecta al 2022, hem guanyat 49.000 oients i hem retallat la distància amb la líder." Ha volgut destacar especialment el resultat d'alguns programes sobretot en digital perquè com ha recordat que ha dit un responsable de la BBC fa poc, "abans d'una dècada la BBC passarà a ser només digital". En aquest sentit, Borda ha recordat l'aposta de "Crims" que va néixer en digital i que ha marcat una etapa i el camí a seguir. "No estem enfocats només en l'EGM. Pensem els continguts i els busquem itinirari en digital i a l'antena. I ha explicat l'aposta per "Loft", "un èxit en l'EGM que en tres mesos és l'hora més escoltada de tot iCat, i té mes de 4 milions de reproduccions a TikTok.  

Anar al contingut