La presentació de la nova plataforma digital ha comptat amb l'assistència del consellers del Consell de Govern de la CCMA Josep Riera i Gemma R…
La presentació de la nova plataforma digital ha comptat amb l'assistència del consellers del Consell de Govern de la CCMA Josep Riera i Gemma Ribas; la vicepresidenta de la CCMA, Àngels Ponsa; la consellera de Presidència de la Generalitat, Laura Vilagrà; la presidenta de la CCMA, Rosa Romà; la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; i els consellers de la CCMA Lluís Garriga, Carme Figueras i Lluís Noguera.

Cap a una nova plataforma de continguts en català al món digital

La CCMA ha rebut l'encàrrec del govern d'impulsar, en el marc del nou Pla Estratègic, la nova OTT de continguts en català. Aquest projecte suposarà una inversió per al 2023 de 30 milions d'euros per desenvolupar la plataforma tecnològica i dotar-la de nous continguts, adreçats al públic en general i especialment als joves i als infants.

Aquest matí, just un any després de la presa de possessió del nou Consell de Govern de la CCMA, s'ha presentat el projecte de la nova plataforma de continguts en català de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, en un acte al plató 1 de les instal·lacions de Sant Joan Despí. La CCMA ha rebut l'encàrrec del govern d'impulsar, en el marc del nou Pla Estratègic, la nova OTT de continguts en català. Aquest projecte suposarà una inversió per al 2023 de 30 milions d'euros per desenvolupar la plataforma tecnològica i dotar-la de nous continguts, adreçats al públic en general i especialment al juvenil i a l'infantil.

L'acte de presentació ha comptat amb la participació de la consellera de la Presidència, Laura Vilagrà; la consellera de Cultura, Natàlia Garriga; la presidenta de la CCMA, Rosa Romà; la vicepresidenta del Consell de Govern de la CCMA, Àngels Ponsa, i el conseller Lluís Garriga, que han explicat els objectius que es plantegen i el procés que se seguirà per fer realitat la nova plataforma. A la presentació també hi ha assistit la resta de membres del Consell de Govern i de l'equip directiu de la CCMA, així com altres representants del sector audiovisual.

 

Una nova plataforma per ser referents en l'entorn digital

Quaranta anys després de la creació de TV3 i Catalunya Ràdio, els mitjans públics catalans s'han consolidat com una referència en la societat catalana. En l'àmbit digital, quan l'any 2004 es va crear el 3alacarta va ser un servei pioner, en un moment en què  encara no existia YouTube (que va néixer un any més tard) ni tampoc s'havia posat en marxa l'iPlayer de la britànica BBC (estrenat el 2007).  

En els darrers anys, però, ha tingut lloc una important transformació tecnològica i un canvi dels hàbits de consum. Per aquest motiu, el nou Pla Estratègic planteja fer un salt endavant per tornar a ser capdavanters i referents en el món digital: adaptar els continguts i les formes de distribució als hàbits de consum i experiència audiovisual actuals, ser un agent actiu de la llengua catalana en un context de retrocés, esdevenir un eix connector entre agents del sector audiovisual, i donar suport al talent per a la producció i distribució de continguts en català en tots els punts de contacte amb la ciutadania.

En aquest sentit, la nova OTT de la CCMA es concep com una nova plataforma de continguts de qualitat en català d'accés universal, gratuïta, capaç de competir amb les grans plataformes i garantir l'accés de la ciutadania a continguts en català en l'entorn digital.  

Una nova plataforma de país, transmèdia i interactiva, que oferirà vídeo a demanda, canals en directe i canals verticals temàtics, videojocs i música, entre d'altres. Amb més sèries, documentals, informació, esports, cultura i ciència, més continguts infantils i per a joves, i més temes educatius.

També oferirà una millor experiència d'usuari i permetrà la personalització dels continguts, mantenint en tot moment, un ús ètic de les dades i dels algoritmes. A més, es planteja com una plataforma més col·laborativa, oberta a les aliances amb altres plataformes, el sector audiovisual, equipaments públics i creadors de continguts en català, que sigui motor de la indústria i la producció audiovisual catalana. Amb produccions exclusives, amb continguts de catàleg i amb noves apostes. 

 

Una nova plataforma en dues fases

Per materialitzar el projecte, de gran valor per al sector audiovisual i per a l'ecosistema social i cultural, es plantegen dues fases. La primera, prevista per al setembre del 2023, amb la presentació de la nova plataforma de la CCMA, amb una millor experiència d'usuari, que es podrà registrar, i una nova oferta de continguts exclusius digitals. La segona, per al segon trimestre del 2024, amb la presentació de la nova plataforma de país, oberta a tercers, amb l'ampliació del catàleg de serveis i dels continguts, que també incorporarà la plataforma per a equipaments i la personalització per a usuaris.

L'objectiu final, amb una plataforma que permetrà veure continguts a tot arreu i per a tothom, és contribuir a la cohesió de la ciutadania al voltant de contingut de qualitat i en català en el món digital. Una plataforma per connectar per arribar a tothom.

 

#ConnectemPerArribarATu

#OTTCCMA2024

Anar al contingut