Fórmula 1

Els Ferrari necessiten reaccionar a Mont-real per escurçar distàncies amb els dos equips més en forma: Red Bull i McLaren

La situació de Fernando Alonso i Ferrari en la present edició del Campionat del Món de Fórmula 1 comença a ser preocupant. Necessiten reaccionar per escurçar distàncies amb els dos equips més en forma del Mundial: Red Bull i McLaren. Ferrari inclourà ja petites modificacions al monoplaça d'Alonso, si bé no serà fins al següent gran premi, a València, quan s'inclogui un major nombre de novetats que li permetin fer un salt endavant. Aquesta vuitena cita del Mundial, que es disputa aquest cap de setmana a Mont-real, un dels traçats més ràpids del campionat, es presenta complicada. Alguersuari, que s'estrena en aquest circuit, té l'objectiu de tornar a entrar a la zona de punts, fita que no va aconseguir a Turquia.

Actualitzat
Alonso, no obstant això, té "fe en la capacitat de reacció de l'equip", com ell mateix va afirmar recentment. "Estem convençuts que al Canadà la situació començarà a ser diferent. El circuit de Mont-real s'adapta millor a les característiques del F10 i crec que allí definitivament serem més competitius", va afirmar. De la mateixa opinió és el cap de l'equip italià, Stefano Domenicali, que va assegurar fa una setmana que "la capacitat de desenvolupar el cotxe sempre ha estat un dels punts forts de Ferrari i no hi ha raons perquè no ho segueixi sent". Tot i així, Ferrari no té més remei que començar a reaccionar des del Gran Premi del Canadà, la vuitena cita del campionat. A Mont-real, Alonso, guanyador d'aquesta cursa l'any 2006 amb un Renault, tindrà petites modificacions en el seu monoplaça, encara que no serà fins al Gran Premi d'Europa, a València, que l'escuderia inclourà un paquet més gran de novetats que permetin al pilot asturià fer un salt endavant més gran.

De moment el domini al campionat l'exerceixen els Red Bull de l'australià Mark Webber i l'alemany Sebastian Vettel, i els McLaren-Mercedes dels britànics Jenson Button i Lewis Hamilton. Webber lidera el campionat amb 93 punts, cinc més que Button, nou per davant de Hamilton i a catorze d'Alonso, que, malgrat tot, es manté per davant de Vettel, cinquè amb 78.

Al Canadà Vettel i Webber hi arriben havent fet les paus després de l'incident protagonitzat per tots dos a l'Istanbul Park, que va tenir com a resultat l'abandó de l'alemany i el tercer lloc de l'australià. L'equip ja ha assegurat que hi ha bon ambient.

Lewis Hamilton correrà molt motivat al Canadà, no només perquè a Turquia va aconseguir el primer triomf de la temporada, sinó també perquè va ser a Mont-real on l'any 2007 va assolir la primera de les seves dotze victòries en grans premis. L'últim guanyador que va tenir el Gran Premi del Canadà va ser el polonès Robert Kubica, que, al volant d'un BMW Sauber, es va imposar en l'edició del 2008, l'any següent de tenir un esgarrifós accident en aquest mateix traçat. Ara torna com a pilot de Renault.

L'altre punt d'atenció a Mont-real serà el retorn a la pista de l'illa de Notre Dame de l'alemany Michael Schumacher, set vegades campió mundial de F1 i set vegades guanyador del Gran Premi del Canadà (una amb Benetton-Ford i sis amb Ferrari).

Després de trencar a Turquia una ratxa de quatre abandons consecutius, el català Pedro de la Rosa (Sauber) vol seguir guanyant confiança al Canadà, on va córrer per última vegada en els entrenaments lliures del divendres del 2005. L'altre català, Jaume Alguersuari (Toro Rosso), correrà per primera vegada al Gilles Villeneuve, un traçat que només coneix de forma virtual, a través del simulador de l'equip. No obstant això, el seu objectiu és tornar a puntuar, com ho va fer en els grans premis de Malàisia i Espanya.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut