El Dakar 2021 es presenta amb moltes novetats
Els pilots hauran de disputar gairebé 5.000 quilòmetres cronometrats en un recorregut molt diferent respecte al de l'estrena de l'Aràbia Saudita
El Dakar 2021 es presenta amb moltes novetats
Dakar

El Dakar 2021 es presenta amb moltes novetats

Els pilots hauran de disputar gairebé 5.000 quilòmetres cronometrats en un recorregut molt diferent respecte al de l'estrena de l'Aràbia Saudita

Noel Rodríguez
Carlos Sainz té a tocar la seva tercera victòria en el Dakar (Reuters)

El Dakar 2021 ja té cara i ulls. El director del rally raid més famós del món, David Castera, ha desvelat avui, en una presentació a través de les xarxes socials, quines seran les particularitats d'aquest Dakar 2021 marcat per la Covid.

Com ja se sabia, seran dotze etapes disputades entre el 3 i el 15 de gener amb inici i final a Jeddah, un total de 7.646 quilòmetres, dels quals 4.767 seran cronometrats. I entre el 80% i el 90% del recorregut serà terreny nou respecte al passat Dakar.

La novetat serà que després d'uns quants anys s'ha recuperat el pròleg -d'11 quilòmetres i que se celebrarà el dia 2- per determinar l'ordre de sortida a la primera etapa del dia 3.

Les especials més decisives del recorregut seran la 7 i la 8 –primera i segona part de l'etapa marató- i també la número 11 –penúltima del ral·li- que reserva als participants més de 511 quilòmetres en l'especial més llarga del Dakar 2021.

La participació serà superior a l'esperada tenint en compte la pandèmia: s'esperen al voltant de 560 participants repartits en 328 vehicles i representant 49 nacionalitats. També hi haurà 142 debutants al ral·li més exigent del món, dels quals 16 seran dones.

 

En aquest Dakar 2021 també hi haurà una nova categoria: els Dakar Classics. En aquesta categoria, només hi podran participar vehicles que van disputar el ral·li abans de l'any 2000. Per això es podran veure una trentena de cotxes mítics, entre els quals hi haurà el Porsche 911 de l'equip Rothmans o el Citroën ZX amb què Pierre Lartigue va guanyar l'edició del 1994. Val a dir que aquests vehicles faran un Dakar paral·lel, amb un recorregut dedicat especialment a ells i sense pràcticament presència de dunes.

Altres novetats destacades seran l'armilla amb airbag per als pilots de motos, el roadbook amb tauleta electrònica que entregaran als cotxes i les càmeres de control que s'instal·laran a les cabines dels favorits de cotxes, camions o side by side per evitar que utilitzin eines il·legals per facilitar la navegació.

Casterà també ha fet referència al Dakar del futur i s'ha fixat l'objectiu que, l'any 2030, tots els cotxes i camions participin amb hidrogen com a únic combustible.

Anar al contingut