El logotip d'Amazon
El documental vol recollir els condicions laborals del personal d'Amazon

Un periodista burla Amazon i aconsegueix posar pipí a la venda com a beguda energètica

El periodista Oobah Butler s'infiltra amb una càmera oculta en un centre de distribució del Regne Unit i ho recull en un documental emès a Channel 4 on vol denunciar les condicions laborals dels treballadors

RedaccióActualitzat

Va triar un bon embalatge, llampant i atractiu, i un bon nom: Release. Amb això, assegura que va envasar i comercialitzar a Amazon orina dels seus treballadors. I així ho explica en el documental The Great Amazon Geist, emès a la cadena britànica Channel 4.

L'autor és el periodista Oobah Butler, conegut per convertir la seva caseta de fusta en el restaurant més ben valorat de TripAdvisor a Londres, sense que el local existís. S'infiltra com a treballador amb una càmera oculta en un centre de distribució d'Amazon al Regne Unit i recull les queixes de la plantilla per les condicions laborals. 

Entre aquestes, el fet que se sanciona els repartidors, segons expliquen, per no fer els lliuraments prou ràpid. Això, diuen, els impedeix aturar-se per anar al lavabo i, en conseqüència, a vegades pixen en ampolles de plàstic, que després abandonen al voral de la carretera.

El portaveu d'Amazon, James Drummond, ho nega i diu que es va avisant els conductors d'Amazon que facin pauses regularment a través de l'aplicació amb què treballen.

Seguint el relat del documental, Butler es dedica a buscar i recollir les ampolles de pipí suposadament abandonades pels repartidors i les converteix en la beguda energètica Release.

A partir d'aquí, Butler aconsegueix de forma sorprenentment fàcil posar el producte a la venda al portal d'Amazon, amb l'objectiu de demostrar que es pot burlar els mecanismes de control del gegant comercial. De fet, també recull com les seves nebodes de 4 i 6 anys compren a través d'Alexa productes que en principi només poden adquirir majors d'edat, com ganivets o verí per a rates.

Cal dir que la beguda només van comprar-la, a petició del periodista, amics seus, i en cap cas, segons el documental, es va lliurar a clients.

Des de la companyia han titllat l'experiment de "truc groller" i asseguren que té "eines líders en el sector per evitar que s'ofereixin productes insegurs".

ARXIVAT A:
Regne UnitAmazon
Anar al contingut