Tallaran el trànsit d'un viaducte de l'Eix Transversal a Osona per problemes estructurals

Primer s'ha prohibit el pas de camions entre Arbúcies i Sant Sadurní d'Osormort i la Generalitat preveu que vagi per llarg

Redacció/AgènciesActualitzat


Notícia actualitzada: El viaducte de l'Eix Transversal amb deficiències estructurals es tallarà dissabte


La Generalitat ha detectat una "patologia estructural" al viaducte d'Osormort a l'Eix Transversal durant una inspecció i ha decidit prohibir el trànsit de camions per "motius de seguretat viària" entre Sant Sadurní d'Osormort i Arbúcies.

El viaducte es va construir als anys 90 i es troba a la calçada sentit Lleida. A banda de restringir el pas de camions des d'aquest mateix dimecres a la tarda, la resta de vehicles han de reduir la velocitat i només poden circular per un carril.

Els avisos als panells lluminosos i els Mossos ja desvien els transportistes cap a la AP-7, l'única alternativa ara com ara, però la més costosa en temps i diners.

El Departament treballa per poder desviar tot el trànsit per una via alternativa, mentre durin els treballs per reparar el viaducte, que té una altura màxima de 30 metres i una longitud de mig quilòmetre, i és un dels 50 que formen part d'aquesta via ràpida.

La patologia es va detectar durant una inspecció (ACN/Lourdes Casademont)

Acumular tot el trànsit al pont nou

Tècnics de la Direcció General de Carreteres avaluen en aquests moments la situació, i aquest dijous al matí hi ha prevista una reunió entre Territori i el Servei Català de Trànsit per prendre decisions. 

Fonts consultades per TV3 asseguren que la proposta més ben valorada és la de tancar del tot el viaducte vell, que és l'afectat, i utilitzar només el viaducte que es va construir fa 10 anys, durant les obres de desdoblament, on no s'ha detectat cap problema.

Aquí podrien circular-hi tots els vehicles, també els camions, però només per un sol carril en cada sentit.

De moment, els transportistes adverteixen que l'afectació de la prohibició de circular és "molt important" i insten la Generalitat a donar-los "una alternativa".

Segons expliquen, el Servei Català de Trànsit els va fer arribar un document on s'especifica que la mesura seria d'aplicació per a un "període mínim de 12 mesos".


Tall "molt important" per les rutes de transport

El director de la patronal gironina Asetrans i secretari de la Confederació Empresarial de Transports per Carretera de Catalunya, Jordi Esparreguera, explica que dilluns van rebre una comunicació on se'ls explicava que restringirien el pas de camions de 60 tones, però lamenta que "dimarts vam rebre una nota rectificativa dient que la restricció era per als vehicles de 30 tones".

L'afectació és al viaducte construït els anys 90, en sentit Lleida (ACN/Lourdes Casademont)

"Això sí que afecta un volum molt important de vehicles de transport de mercaderies", exposa.

Esparreguera recorda que l'Eix Transversal és un lloc de pas per a moltes rutes de transport i diu que la província de Girona "és una de les més restringides d'Europa, amb una AP-7 col·lapsada, el túnel de Bracons amb les seves pròpies restriccions i la variant d'Olot que ni hi és ni se l'espera".

"Pels transportistes, la carretera és el nostre lloc de treball", reivindica. El director d'Asetrans entén que es tracta d'una situació "molt recent i sobrevinguda", però reclama més informació per part de la Generalitat sobre el tall i, sobretot, que es doni una "alternativa" als transportistes.

La primera mesura consisteix en tallar un dels carrils i obligar els vehicles a passar-hi a menys velocitat (ACN/Lourdes Casademont)

De fet, els transportistes veurien de bon ull la solució d'adaptar la calçada en sentit Girona perquè hi puguin passar els camions i, per tant, que hi hagi un carril de circulació per cada sentit.

"L'única alternativa que veiem és fer aquest 'bypass' en aquest tram", exposa, tot afegint que "una limitació ens la podem permetre, però una restricció no."

ARXIVAT A:
Mobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut