Barcelona

Second Life i els seus dotze milions d'usuaris desembarquen virtualment a l'ArtFutura

El món virtual de Second Life es pot desplaçar on vulgui i s'ha arribat a Barcelona per participar a l'ArtFutura. El seu creador, però, ha hagut de visitar físicament el Mercat de les Flors on ha parlat dels beneficis i les crítiques que desperta el seu invent. Daniel Huebner considera que les veus que veuen en Second Life un joc que aliena els usuaris i els fa perdre la noció de la realitat són massa dures. Per ell, el món virtual no fa cap mal perquè és només un complement a la vida real.

Actualitzat
Huebner explica que Second Life no suplanta la vida de ningú, sinó que és un complement. Apunta que es poden fer coses en aquesta segona vida que per alguna raó no es fan a la vida real.

Creat a San Francisco l'any 2003, Second Life ha estès els seu tentacles i fins i tot grups com U2 hi han ofert actuacions i polítics com Sarkozy hi han fet també la seva campanya virtual. De fet, no és l'únic personatge públic que té el seu "alter ego" virtual. També hi ha marques, com Adidas, que fan productes exclusius per al món virtual.

Una alternativa al món real

Dotze milions de persones arreu del món viuen una "segona vida" literalment a Second Life. Allà, els usuaris poden construir una vida en societat i una personalitat a mida. Es tracta d'un món virtual en 3D que reprodueix tot el que podem trobar en el món real. Per ser-hi, només cal crear un personatge que es mourà per diferents espais i es relacionarà amb altres internautes de tot el món connectats en el mateix moment.

El que va néixer com un repte purament tecnològic ha esdevingut un entorn que actualment creix de forma continuada. No és l'única iniciativa d'aquest tipus, però és de les més populars. En aquest moment hi ha milers d'usuaris vivint, comprant, venent i construint amb dòlars linden, una moneda virtual que s'acaba canviant per dòlars reals. Aquesta idea atrau moltes empreses, que ja experimenten noves relacions comercials virtuals.
Anar al contingut