Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Quins canvis preveu fer Educació el curs vinent als currículums de primària i secundària

Augmenta l'autonomia dels centres per poder organitzar l'horari setmanal i desapareix la qualificació de "No assoliment", que es dirà "En procés d'assoliment"

RedaccióActualitzat

L'esborrany dels nous currículums que ha enviat el Departament d'Educació per al curs que ve ja ha arribat a les direccions dels centres de primària i de secundària. L'esborrany referma el treball per competències i reforça l'avaluació continuada.

A Catalunya ja fa anys que s'avalua per competències, en què l'alumnat ha de ser capaç d'utilitzar coneixement i habilitats per resoldre situacions quotidianes. Ara la normativa vol donar-hi l'empenta definitiva. És un text preliminar, i els centres tenen temps fins al 18 de febrer per fer-hi aportacions.

Les famílies continuaran rebent els butlletins de qualificació cada trimestre. El que canviarà serà que els docents introduiran dins el sistema informàtic només les de final de cicle a primària (a 2n, 4t i 6è), i no les de cada curs com fins ara. Seguiran introduint les del final de cada curs a secundària.
 

Informes progressius i qualitatius

Les notes numèriques fa temps que han anat quedant arraconades, i ara també es proposa canviar la manera d'anomenar les qualificacions que rebran les famílies i els mateixos alumnes en els butlletins.

Dins la nova nomenclatura que proposa l'esborrany, el principal canvi és que desapareix el No assoliment (NA), que comportava una connotació més negativa. A partir d'ara es passa a dir En procés d'assoliment (EPA). Això sí, continua significant haver suspès.

La llista global de qualificacions són: Assoliment excel·lent (AE); Assoliment notable (AN); Assoliment satisfactori (AS) i En procés d'assoliment (EPA).


Els centres tenen autonomia en un 20% de l'horari

Els nous currículums donen més autonomia als centres en aspectes com l'organització horària. Per exemple, podran decidir com organitzen un 20% de l'horari setmanal.

A la pràctica, això significa que al voltant de 6 hores cada setmana es podrien dedicar a treballar projectes de manera transversal, o bé optar per centrar-se en una determinada àrea, segons decideixi cada centre.


Educació emocional i llengua catalana vehicular

Dins del contingut curricular, destaca l'educació emocional, que es reforça a secundària.

Pel que fa a la llengua catalana, l'esborrany recull que "és la llengua de comunicació i vehicular de referència", que "actua com a element de cohesió social". L'objectiu lingüístic parteix d'una "perspectiva plurilingüe i intercultural".

Tots aquests canvis es començarien a aplicar a partir del setembre als cursos imparells, és a dir a primer, tercer i cinquè de primària, a primer i tercer d'ESO. Els currículums es desplegaran segons marca la nova llei d'educació espanyola, la LOMLOE o "llei Celáa".
 

Repetir curs serà "excepcional"

La decisió que l'alumnat repeteixi curs serà excepcional, segons l'esborrany. Fins ara, ja es procurava que fos així. A més, els estudiants que en acabar l'etapa d'ESO no hagin assolit algunes de les competències podran obtenir la titulació si l'equip docent considera que no tindran impediments per continuar-se formant.

Pel que fa a les proves d'avaluació externa, que ara es fan en acabar 6è de primària i 4t d'ESO, es reestructuraran. S'hi afegiran dues proves més, a 4t de primària i a 2n d'ESO, que tindran un caire orientatiu i no afectaran l'expedient de l'alumnat.

ARXIVAT A:
Educació
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut