Les obres per connectar el tramvia a la Diagonal començaran al primer semestre del 2021

En la primera fase, les obres ampliaran el recorregut del tramvia des de Glòries fins a Verdaguer
Les obres per connectar el tramvia a la Diagonal començaran al primer semestre del 2021

Les obres per connectar el tramvia a la Diagonal començaran al primer semestre del 2021

En la primera fase, les obres ampliaran el recorregut del tramvia des de Glòries fins a Verdaguer
Bernat Reixach Actualitzat
TEMA:
Mobilitat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Instruccions per interactuar amb el player

Després de molts anys de vaivens i debats inacabables, el tramvia, finalment, té el camí aplanat. La primera fase del projecte d'unió per la Diagonal ja s'ha aprovat, i les obres es licitaran a la tardor. Per tant, es preveu que comencin el primer semestre del 2021, segons ha confirmat el conseller de Territori, Damià Calvet:

"Arribar aquí no ha estat fàcil. Potser ha estat un debat natural, hi havia de ser, però és una solució bona per al transport públic i la mobilitat."

Les obres d'aquesta primera fase tenen un cost de 45 milions, assumits per la Generalitat, i duraran gairebé dos anys. El nou tram tindrà una allargada d'1,8 quilòmetres i cobrirà el tram entre Glòries i el carrer de Girona, amb tres estacions: Monumental, Sicília i Verdaguer, on es preveu que el tramvia hi arribi el 2023. La infraestructura és molt necessària, segons la segona tinenta d'alcaldia de Barcelona, Janet Sanz.

"Projectes d'inversió com aquests són urgents i necessaris, més que mai, en aquest context, on la salut, el transport públic i l'ocupació han de ser la prioritat."

 

Queda pendent de resoldre, però, l'espinós terma de la gestió. Els dos extrems actuals, el Trambaix i el Trambesòs, estan explotats per una empresa privada. Quan l'Ajuntament va aprovar el projecte d'unió, va plantejar una gestió pública del futur tram central, tal com exigien Esquerra i la CUP per votar-hi a favor. 

Calvet assegura que "forma part del ventall d'opcions, però en cap cas estem lligats que la gestió sigui 100% pública." Esquerra, d'altra banda, explica avui que no s'està respectant el que el ple municipal va votar. 

L'entrada en servei de les tres noves parades es traduirà amb un increment de tes tramvies més i un increment de 19.000 viatges al dia. Segons Calvet, és una xifra "relativament modesta" en comparació amb altres transports públics, però, quan culmini la unió dels tramvies, l'augment serà de 110.000 usuaris diaris. 

ARXIVAT A:
Mobilitat Tramvia Ajuntament de Barcelona Generalitat de Catalunya Damià Calvet

VÍDEOS RELACIONATS

Anar al contingut