San Boi de Llobregat

La tuneladora de l'aeroport del Prat, a punt d'acabar la feina

Ha superat amb èxit el tram més delicat, el de la pista principal, que ha estat tancada 20 dies

Eduard QuerolActualitzat

Per primer cop hem baixat al túnel sota les pistes de l'aeroport del Prat per on circularà el tren fins a la terminal 1. Després de perforar gairebé un quilòmetre i el tram més delicat, a la tuneladora li queden pocs dies per acabar la feina.

Aquests treballs han obligat a tancar la pista principal durant 20 dies al novembre. No hi ha hagut incidències. El 26 de novembre l'aeroport va tornar a obrir la pista principal i va deixar d'operar amb la configuració de pistes creuades. Tot va anar com estava previst.

Ara mateix la tuneladora està a punt de completar el recorregut soterrat de 3,8 quilòmetres, que passa per sota de la C-31, la terminal T2 i la pista principal de l'aeroport.

Només 160 metres separen el capçal de l'excavadora del punt final d'aquest ramal, que ha d'enllaçar la línia R2 de Rodalies amb les dues terminals de l'aeroport.

 

 

De Sants a la T1, en 19 minuts

El nou ramal, per al tren llançadora entre Sants i la terminal 1 de l'aeroport del Prat, surt a l'alçada de l'estació del Prat de Llobregat, passa per la terminal T2 i acaba a la terminal T1.

Aquest traçat ferroviari de doble via serà d'ample convencional, connectarà amb la línia R2 de rodalies i permetrà enllaçar l'estació de Sants, al centre de Barcelona, amb la terminal T1 en un temps de 19 minuts. La velocitat màxima serà de 100 km/hora.

Les previsions apunten a un volum de passatgers anuals d'entre 7 i 9 milions.

 

 

Primera fase per a l'estiu del 2019

La tuneladora ha esmicolat 269.000 metres cúbics de terra per fer els 3.048 metres de túnel. Ha avançat a una velocitat mitjana d'1,5 metres per hora, 36 metres al dia. Ha excavat terra per omplir 107 piscines olímpiques.

La primera fase del ramal, de 4,5 quilòmetres, amb el túnel inclòs, hauria d'estar acabada l'estiu del 2019. Això permetrà començar la segona fase, que inclou la instal·lació de vies, catenària, sistemes de seguretat i estacions.

Foment calcula que el 2021 la infraestructura estarà en període de proves amb trens. La inversió total de les dues fases supera els 400 milions d'euros.

 

 

Notícia relacionada: Per què a l'aeroport del Prat hi ha retards i problemes, amb vagues o sense?

L'aeroport del Prat es consolida com el sisè aeroport amb més passatge de la Unió Europea, segons les dades del 2017 publicades per Eurostat.

Notícia relacionada: L'aeroport del Prat tanca un any rècord, però més depenent encara del "low-cost"

 

ARXIVAT A:
InfraestructuresMobilitat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut