Un treballador de la planta de Seat a Martorell (Europa Press)
Un treballador de la planta de Seat a Martorell (Europa Press)

La Moncloa i Volkswagen negocien més diners per a les fàbriques de Sagunt i Martorell

Segons ha pogut saber TV3, es treballa en un document que reculli el compromís d'ampliar el pla en una segona ronda d'ajudes, en què s'electrificaria la planta de Martorell

Iván GutiérrezActualitzat

Negociació bilateral entre el grup Seat-Volkswagen i La Moncloa. Segons ha pogut saber TV3, s'està treballant en una carta de compromís perquè el grup automobilístic rebi, abans de les eleccions del 2023 i a través de diferents vies, més finançament públic per assegurar la fàbrica de bateries de Sagunt i l'electrificació de la planta de Martorell.

En els últims dos anys, la fotografia entre el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el màxim directiu de Volkswagen (abans Herbert Diess i ara Oliver Blume) s'ha repetit diverses vegades. I ara aquest contacte amb l'actual president alemany és més intens i directe que mai, ja que ha passat a ser una negociació política prioritària.

El president del grup Volkswagen i Porsche, Oliver Blume
El president del grup Volkswagen i Porsche, Oliver Blume (Europa Press)


Més finançament

Seat-Volkswagen i Moncloa estan treballant en una carta de compromís per assegurar la inversió de 10.000 milions d'euros per electrificar Martorell i fer la fàbrica de bateries a Sagunt. Tot plegat ve per la decepció dels alemanys en rebre molts menys fons europeus dels que van demanar. Van rebre 400 milions, la meitat dels que esperaven.

Ara, l'objectiu de tots dos és explorar noves vies per aconseguir més fons públics, com la segona convocatòria del PERTE, i finançament públic de les autonomies a partir de l'any que ve. Això sí, amb el compromís que la resolució sigui abans de les eleccions generals del 2023.

Ara per ara, amb els actuals 400 milions, només hi hauria poc més de 30 milions d'euros públics disponibles per transformar Martorell, i uns 170 per a Volkswagen i la fàbrica de Sagunt. La resta quedaria per a les pimes integrants del projecte. Perquè els 400 milions són per al projecte "Future Fast Forward" que lidera Seat, però on s'integren moltes altres empreses que també rebran aquests fons.


Una inversió clau per al sector

De fet, el projecte de Seat i Volkswagen per electrificar el mercat espanyol és prioritari per a la indústria, ja que fer o no la fàbrica de bateries de Sagunt afecta directament Martorell i la seva transformació per fabricar vehicles elèctrics, un fet que a priori garantiria el seu futur i el dels treballadors.

Martorell és la fàbrica més gran de tot Espanya. amb 14.000 treballadors i una producció que pot arribar als 600.000 vehicles. És, ara per ara, la més gran i l'única que queda a Catalunya després del tancament de Nissan Zona Franca.

La fàbrica de Volkswagen a Landaben, a Navarra (Europa Press)
ARXIVAT A:
Seat
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut