L'Hospitalet de Llobregat

Els alcaldes afectats descarten l'opció de l'arribada provisional de l'AVE al Prat

Les obres d'accés de l'AVE a Barcelona estan pràcticament acabades fins a l'estació del Prat. Per això, i davant dels problemes que han sorgit en el tram posterior, des de l'Hospitalet cap a Sants, que han obligat a suspendre els treballs per prioritzar el restabliment de Rodalies i garantir-ne la seguretat, s'ha plantejat la possibilitat de fer arribar l'alta velocitat al Prat de forma provisional. L'alcalde d'aquesta localitat ja ha desestimat aquesta alternativa. La considera una "nova ocurrència" i creu que seria contraproduent. La mesura tampoc es veu amb bons ulls des de l'Ajuntament de Barcelona. Els alcaldes interpreten que el president espanyol ha renunciat a aquesta possibilitat, però caldrà veure què s'acaba decidint.

Actualitzat
El Ministeri de Foment s'està plantejat l'alternativa de convertir, de moment, el Prat en l'estació principal de l'AVE a les comarques barcelonines. De fet, per a aquest dilluns hi ha prevista una reunió de Foment i Adif amb la Generalitat i els alcaldes afectats per analitzar aquesta proposta, que permetria aprofitar els 80 quilòmetres de vies que ja estan pràcticament enllestits entre el Camp de Tarragona i el Prat.

Els alcaldes de la zona afectada per la interrupció del servei de Rodalies han expressat a Zapatero, aprofitant la visita del president espanyol a la zona, les dificultats que suposaria que el Prat fos l'estació d'arribada provisional de l'AVE mentre no s'acaben les obres fins a Sants.

L'alcalde del Prat, per exemple, no vol sentir ni parlar d'aquesta possibilitat. Lluís Tejedor l'ha desestimat considerant-la una ocurrència de l'ens gestor d'infraestructures, Adif. Diu que el Prat no pot assumir una obra d'aquestes dimensions posant com a exemple la manca de serveis, com els aparcaments o els problemes d'accessibilitat. També creu que adoptar aquesta solució provisional mentre es resolen els problemes en el tram final de l'AVE acabaria afectant negativament la mobilitat dels usuaris del servei de Rodalies, un servei que creu que no podria suportar l'augment d'usuaris. Tot plegat fa pensar que si la proposta tira endavant "tornaria a ser un error".

La idea tampoc agrada a Jordi Hereu, l'alcalde de Barcelona. Ha remarcat que l'objectiu és l'arribada de l'AVE a Barcelona i que alterar aquest fet amb la proposta del Prat és una opció que entendrien com a fase provisional i, des del punt de vista de l'Ajuntament que lidera, no desitjable. Hereu, a més, ha subratllat els problemes operatius que suposaria fer arribar l'alta velocitat al Prat i ha dit que no poden acceptar una alternativa que complicaria encara més el malmès servei de Rodalies.

Segons Lluís Tejedor "el president del govern n'ha pres nota i ho té bastant clar". Tejedor confia que Rodríguez Zapatero pugui "desactivar" una "especulació" que no convenç en absolut els alcaldes de l'àrea metropolitana.

Mentrestant, a les obres de construcció de l'intercanviador del Prat es continua treballant sense parar. Com també es treballa en el tram afectat per l'aparició d'esvorancs, l'últim aquest mateix matí, per restablir al més aviat possible el servei de Rodalies. Aquesta és la prioritat del govern espanyol, per darrere de garantir la seguretat per als usuaris i els treballadors. El tercer objectiu és l'arribada de l'AVE a Sants. Del que ja no es parla és de calendaris: es compliran aquests tres objectius amb el temps que faci falta.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut